خوزه مانوئل باروسو، رئيس کميسيون اروپا، روز جمعه با انتشار بيانيه اي از راي مثبت مردم ايرلند به پيمان بودجه اتحاديه اروپا ابراز خرسندي کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛  رئيس کميسيون اروپا تاييد پيمان بودجه اتحاديه اروپا را در همه پرسي ايرلند يک گام مهم براي از سرگيري رشد اقتصادي ايرلند و جايگاه آن در اتحاديه اروپا دانست.

رئيس نهاد اجرايي اتحاديه اروپا در بيانيه خود تاکيد کرد : پيمان بودجه اروپا در تلاشهاي اتحاديه اروپا براي مقابله با بحران مالي و اقتصادي کنوني، از اهميت کليدي برخوردار است.

در شرايطي که بحث ها و مشاجرات در اتحاديه اروپا درباره راههاي احيا و تسريع رشد اقتصادي منطقه روز به روز بيشتر شدت مي گيرد، باروسو خاطر نشان کرد که ثبات و رشد اقتصادي بايد در کنار هم قرار داشته باشند.

باروسو افزود : پيمان بودجه اروپا بايد با وضع قوانين طلايي بازگشت به توازن بودجه، نظم را در بودجه اروپا تقويت کند. امضاي پيمان اروپا دستاوردي است که به کشورهاي عضو منطقه اين امکان را مي دهد که از کمکهاي مالي شرکاي خود که در اختيار صندوق ثبات مالي قرار مي گيرد،‌استفاده کنند.

منابع رسمي اعلام کردند در همه پرسي که روز پنجشنبه درباره پيمان بودجه اتحاديه اروپا در ايرلند برگزار شد، 60.3 درصد مردم اين کشور به پيمان بودجه اتحاديه اروپا راي مثبت دادند هر چند طبق آمار منتشر شده، تنها نيمي از واجدان شرايط راي دهي در ايرلند در اين همه پرسي شرکت کردند.

همه پرسي در ايرلند آزموني مهم براي سياستهاي رياضت اقتصادي منطقه يورو قلمداد مي شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار