بانک های زیستی کشورمان در صورت استمرار در حفظ و نگهداری نمونه های ژنتیکی از علل ارتقاء نظام اقتصادی کشور محسوب می شود.

شاهزاده فاضلی رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: اهمیت و نقش بانک های زیستی و مراکز ذخایر ژنتیکی به لحاظ تاثیرگذاری در حوزه های انرژی، غذا، دارو و سلامت بشر حائز اهمیت است.
وی در ادامه و در خصوص بهره گیری از بیوبانک ها در حوزه درمان گفت: به لحاظ دارا بودن رده های سلولهای سرطانی در بیوبانک ها، می توان بیوبانک ها را جایگزین انسان ها دانست و با تعدد در رده های ژنی در جهت تشخیص و درمان بیماری هایی از قبیل سرطان گام برداشت.
ایران حائز بیوبانک های منحصر به فرد در خاورمیانه است. ایران به لحاظ تنوع زیستی، حائز بیوبانک های منحصر به فرد در خاورمیانه و سایر کشورهاست.
دکتر شاهزاده فاضلی رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در ادامه اظهارداشت: کشور ایران از تنوع زیستی بالایی برخوردار است و با حفظ این ذخایر ژنی توسط محققان کشور می توان در رشد اقتصادی کشور و اشتغال محققان داخلی کشور گام بلندی برداشت.
وی در ادامه اظهار داشت: بیوبانک ها با داشتن رده های سلولی همچنین در شناسایی، تشخیص و درمان دیابت، حوزه گیاهی، تغذیه انسان و دام و مباحث دارویی موثر می باشند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار