عليرضا اسحاقي كارگردان تلويزيون و فيلمنامه نويس سريال "بهترين تابستان من" به خبرنگار
باشگاه خبرنگاران گفت: ماهمه روزه شاهد هستيم كه نقش اخلاق در رسانه بر روي مخاطب تاثير زيادي دارد و بايد در اين راستا تلاشهاي فراواني صورت بگيرد، زيرا ترويج اخلاق از مهمترين امور رسانه به حساب ميآيد.
وي همچنين درباره تاثيرگذاري بهتر برنامههاي تلويزيوني بر روي كودكان و نوجوانان افزود: سريالها و برنامهها بيشترين تاثير را بر روي كودكان دارند، اما محتواي برنامههاي بايد با رعايت اصول حرفهاي از بهترين و جذابترين مسائل برخوردار باشد.
اسحاقي در خصوص اعتماد مخاطب نسبت به رسانه افزود: بايد نيازسنجي درست از مخاطبان داشت تا پاسخهاي مورد نياز آنان را برآورده كرد.اگر برنامهها مناسب با زاويهي ديد مخاطب نباشد آنها از تلويزيون فاصله ميگيرند، به همين دليل نياز سنجي از مهمترين اصول محسوب ميشود.
وي همچنين در خصوص ترويج اخلاق از سوي رسانه گفت: اين ا مر برعهدهي نهادهاي قدرتمند مثل آموزش و پرورش و وزارت ارشاد است و تلويزيون به عنوان يك رسانه ملي بايد با برنامه ريزي پيش برود و اين كه همه مسئوليتها متوجه تلويزيون شود اشتباه محض است.
اين كارگردان افزود: رسانه ميتواند در بعضي از مناسبتها تاثير فوقالعادهاي داشته باشد و يك تله فيلم جذاب 90 دقيقهاي ميتواند بهترين تاثير را در شكل دهي الگوهاي رفتاري داشته باشد.
وي با توجه به نقش تبليغات كالاهاي اقتصادي و غذايي افزود: امروز ما متوجه اين امر هستيم كه تبليغات بيشتر به منظور منفعت اقتصادي كارخانهها انجام ميشود.
اسحاقي با تاكيد به نيازهاي مخاطبان گفت: فيلم در ر فتار، بينش، باور و تفكر آدمها تاثير دارد و مجموعههاي تلويزيوني توانستند تا حدودي در نمايش آداب و رسوم كشور پرثمر باشند، البته بعضي از منتقدان نبايد مسائل آداب و سنن كشور را به سخره بگيرند.
وي تاكيد كرد:براي جذب مخاطبان بايد از روشهاي مناسبي مثل ايجاد كارگاههاي آموزشي و كادر آموزشي مناسب استفاده شود تا بهترين برنامهها پخش شوند./م