مردم ایرلند در حالی امروز باید در همه‌ پرسی پیمان مالی اروپایی شرکت کنند که سیاست‌های ریاضتی آن‌ها را عصباني کرده است و همین امر می‌تواند منجر به رای منفی آن‌ها به این پیمان شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبكه يورو نيوز ؛ رای‌دهندگان ایرلندی امروز برای تعیین پیوستن یا عدم پیوستن ایرلند به پیمان مالی اروپایی به پای صندوق‌های رای می‌روند.

در صورتی که مردم ایرلند این پیمان را بپذیرند و ایرلند به این پیمان بپیوندد، این کشور باید از قوانین بودجه‌ای سخت گیرانه‌ای که اروپا تعیین می‌کند، تبعیت کند . این پیمان با امید به حل بحران بدهی‌های اروپایی و جلوگیری از ورشکستی بانک‌های اروپایی در این قاره اجرا می‌شود.

در صورتی که مردم ایرلند با این طرح مخالفت کنند ، این احتمال وجود دارد که این کشور از دریافت کمک‌های مالی اضطراری اتحادیه اروپا محروم شود، آن هم در شرایطی که موعد بسته کمک مالی این کشور در سال 2013 به پایان می‌رسد.

کمپین تبلیغی این پیمان در "دوبلین" پایتخت این کشور، این واهمه را دارد که مردم ایرلند که از اجرای سیاست‌های ریاضتی خشمگین هستند، بخواهند با رای منفی خود به این پیمان، دولت را تنبیه کنند.

این پیمان که از سوی تمام اعضای اتحادیه اروپا به جز جمهوری چک و انگلیس امضا شده است، این امکان را به اعضای این اتحادیه می‌دهد تا سیاست‌های مالی و بودجه‌های خود را با هم هماهنگ کرده و کشورهای متمرد را تنبیه کنند.

پیچیدگی این طرح نیز یکی از دیگر مواردی است که موجب شده تا امید چندانی به خروجی مثبت این رای‌گیری نباشد.

پیمان مالی که در ماه فوریه به امضا رسید، کشورهای عضو را متعهد می‌کند که میزان بدهی خود را به حداکثر 0.5 تولید داخلی برسانند. این در حالی است که میزان بدهی‌های ایرلند در سال گذشته 13.1درصد بوده است.

جمعیت 3.1 میلیون نفری ایرلند، پیش از این دو بار و در سال‌های 2001 و 2008 دو پیمان اتحادیه اروپا را رد کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار