تردیدی در این که عنوان "تئاتر در خانه" نخستین بار توسط شركت فرهنگ فيلم تهران مطرح شده، وجود ندارد.

امير عباس تقي‌پور، مدير عامل شركت فرهنگ فيلم تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص اجرايي شدن طرح "تئاتر در خانه" از سوي معاونت هنري وزارت ارشاد و اجراي اين طرح از سوي اين شركت از 4 سال گذشته گفت: تولید و پخش نمایش های روی صحنه از طریق شبکه ویدئویی، فرصت مناسبی برای رونق بیشتر هنر نمایش محسوب می شود و ما در شرکت فرهنگ فیلم تهران از سال 86 این اقدام را آغاز و پس از عملیاتی شدن چند پروژه، عنوان «تئاتر در خانه» را برای این طرح برگزیدیم.
 
وي افزود: تعدادی از مدیران معاونت هنری می دانستند و در جریان بودند که طرحی با همین عنوان در شرکت فرهنگ فیلم تهران آغاز شده و اتفاقاً قول مساعدت و همراهی برای اجرای مؤثرتر طرح را هم داده بودند!  
 
تقی پور گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از عالی ترین دستگاه فرهنگی و هنری کشور، باید زمینه فعالیت شرکت های بخش خصوصی را فراهم کند. او ادامه داد: ارشاد با حمایت های به موقع خود از شرکت های بخش خصوصی و فعال در این حوزه می تواند، منشأ اثر بیشتری باشد تا اینکه وارد کارهای اجرایی تولید شود. مدیرعامل شرکت فرهنگ فیلم تهران در پاسخ به این پرسش که تولید و عرضه نمایش‌های ویدئویی، مقرون به صرفه اقتصادی هست یا خیر گفت: ابتدا باید بگوییم که این طرح با هر نگاهی توجیه فرهنگی دارد اما یکی از چالش های جدی این حوزه که سبب رجوع ما به مسؤولین ارشاد شد، چرخه معیوب توزیع این آثار بود و بدیهی است هرگاه این چرخه معیوب باشد، مقرون به صرفه شدن اقتصادی با تردیدهای جدی روبرو می شود. او افزود: معرفی مناسب این طرح و تداوم اجرای آن، می تواند این اقدام را با توجیه اقتصادی نیز روبرو کند.  
 
وي با اشاره به اينكه ضبط و توزیع سی دی های نمایش های روی صحنه، باعث ماندگار شدن آثار نمایشی می شود، بيان كرد:‌اين طرح، مردم را نیز با تئاتر آشناتر کرده، اشتغال زايي داشته و درآمد گروه های تئاتر را بیشتر از طریق واگذاری امتیاز تولید ویدیویی افزایش می دهد.
 
تقی پور گفت:‌ اميدواريم وزارت ارشاد با توجه به امكاناتي كه دارد در جهت حمايت از شركت‌های تولید کننده نسخ ویدیویی آثار نمایشی برآید.
تقي پور خاطر نشان كرد:‌ طرح تئاتر در خانه باعث ديده‌شدن هر چه بيشتر هنرمندان تئاتر شده و همچنين فرصت مناسبي براي ايجاد انگيزه بيشتر برای جوانان علاقمند به تئاتر است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار