اداره كل هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام كرد: وزش بادهای 120 روزه و گرد و غبار ناشی از آن از روز پنجشنبه هفته جاری بار دیگر شهرهای شمالی استان (سیستان) را در برمی گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ؛پیش بینی می شود وزش باد و گرد و خاك در منطقه سیستان تا اواسط هفته آینده ادامه داشته باشد.
گرد و غبار همراه با وزش باد با شدت كمتری در مقایسه با منطقه سیستان از اواخر هفته جاری تا اواسط هفته آینده نوار شرقی و برخی نقاط مركزی سیستان و بلوچستان را فرا خواهد گرفت.
در این گزارش آمده است: صاف همراه با غبار محلی و در بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات و وزش باد در اكثر نقاط استان پیش بینی می شود.
زاهدان و خاش با حداقل دمای 20 درجه سانتی گراد بالای صفر خنكترین و راسك با حداكثر دمای 45 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین نقاط سیستان و بلوچستان طی 24 ساعت گذشته بودند.
میهمان ناخوانده سیستان گرچه به بادهای 120 روزه شهرت دارد اما مردم این خطه حدود نیمی از سال این میهمان ناخوانده را تحمل می كنند و این درحالی است كه خشكسالی های یك دهه گذشته منطقه، نه تنها موجب افزایش سرعت توفان و گرد و غبار ناشی از آن شده بلكه مدت زمان وزش این بادها را نیز به پنج تا شش ماه رسانده است./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.