وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد واکنش به اظهارات سفیر این کشور در روسیه ناشی از سوء تعبیر است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، در پی واکنش دولت روسیه به اظهارات مایکل مک فال،‌ سفیر امریکا در مسکو در خصوص پایگاه نظامی ماناس، وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد سوء تفاهم در مورد سخنان مک فال به دلیل سوء تعبیر یا سوء برداشت است.
پس از آن که اظهاراتی از مک فال مبنی بر این که روسیه به قرقیزستان فشار آورده است تا پایگاه نظامی امریکا را در این کشور تعطیل کند، وزارت امور خارجه روسیه بیانیه ای صادر و در آن از اظهارات سفیر امریکا انتقاد کرد.
بر اساس این گزارش، ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا اظهار داشت به نظر می رسد اظهارات مک فال ناشی از سوء تعبیر یا سوء برداشت باشد.
به گفته نولند، مک فال تنها می خواسته بگوید امریکا و روسیه روابط نزدیکی با قرقیزستان دارند؛ کشوری که در پشتیبانی از عملیات نظامی ناتو در افغانستان نقش مهمی ایفا کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا تصریح کرد: مک فال روابط امروز واشنگتن-مسکو را با دوران شوروی سابق مقایسه کرده است، زمانی که دو پایتخت به دنبال رقابت در چنین موضوعاتی بودند و به نظر می رسد روسها این موضوع را درک کرده باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار