معاون نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور از نخستین طرح لیزینگی و نقدی خودروهای سنگین کامیونت و مینی بوس خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل امیر رضا رجبی گفت: اولویت امسال خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل است.
وی یادآور شد: اسقاط مینی بوس و خودروهای سنگین مانند سواری شخصی است که با مراجعه به مراکز اسقاط صورت می گیرد.
رجبی عنوان کرد: از 24 خرداد ماه امکان ثبت نام برای اسقاط مینی بوس و کامیونت و خودروهای سنگین بالای 25 سال انجام می شود و مدارک هویتی خودرو برای ثبت نام ضروری است و متقاضیان می توانند پس از واگذاری وسیله بدون دریافت خودروی جایگزین وجه مربوطه را که به حسابشان واریز می شود دریافت کنند.
رجبی همچنین از فراهم شدن مقدمات این طرح و هماهنگی با ناجا و راهور نیز یاد کرد.
وی در ادامه افزود: پلاک خودروها حتما باید پلاک ایران باشد و اگر نبود باید از مراکز شماره گذاری راهور گواهی تسجیل بگیرند و مدل های بالای 25 سال را مشمول طرح قرار دادیم.
امیر رضا رجبی افزود: در کل کشور 45 هزار دستگاه مینی بوس فرسوده داریم که شامل این طرح می شوند که رانندگان شهری می توانند با مراجعه به مراکز اسقاط که در تهران برای جایگزینی به اتوبوس رانی تهران مراجعه کنند و رانندگان بین شهری هم به سازمان راهداری و جاده ای مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: برابر مصوبات، ارزش اسقاط مشخص شده برای مینی بوس 30 میلیون ریال، کامیونت 2.5 تا 6 تن 30 میلیون ریال، کامیون سبک 6 تا 10 تن 40 میلیون ریال، کامیون متوسط 10 تا 26 تن 50 میلیون ریال، کامیون سنگین 26 تا 33 تن 70 میلیون ریال و کامیون کشنده 80 میلیون ریال پرداخت می کنیم.
همچنین رجبی درباره جایگزینی خودرو فرسوده با خودروی نو نیز عنوان کرد: 10درصد قیمت لاشه را نسبت به تناژ قیمت آهن قراضه روز حساب می کنیم و به متقاضی پرداخت می شود.
*قرار داد با 7 شرکت برای اجرای 11 طرح جایگزینی
امیر رضا رجبی در جمع خبرنگاران افزود: طی مذاکراتی که با سرمایه گذاران داشتیم و آنچه عملیاتی شد برای 80 هزار دستگاه، خودرو در قالب طرح جایگزینی و طرح نقدی با 7 شرکت در غالب 11 طرح قرار داد بستیم.
این 7 شرکت که در بخش تعاونی و خصوصی هستند در خروج خودروهای فرسوده شرکت کردند و به عنوان مجری در چارچوب مقررات ستاد اقساط فعالیت می کنند و با کمک این 7 شرکت حدودا 30 درصد طرح به اتمام رسيده و مابقی نیز در دست انجام است.
*رانندگان سواری شخصی تا 31خرداد فرصت دارند
معاون نوسازی ناوگان خاطر نشان کرد: متقاضیان طرح خروج خودروهای شخصی فرسوده و وانت بار می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و هم مراکز اسقاط ثبت نام کنند.
رجبی گفت: کمتر از یک ماه است که فراخوان برای سواری های شخصی و وانت بار انجام شده و تا 31 خرداد ماه مهلت دارند که ثبت نام کنند./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار