دومين نمايشگاه بين‌المللي تخصصي صادراتي روز جهاني صنايع دستي با حضور 7 کشور جهان 17 تا 23 خردادماه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار مي‌شود.

"به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان" معاون صنایع دستی کشور در نشست هم انديشي اطلاع رساني نمايشگاه روز جهاني صنايع دستي که با حضور تشکل‌هاي غيردولتي و اتحاديه‌هاي صنايع دستي برگزار شد با اعلام اين خبر گفت: نمايشگاه امسال شايد در مقايسه با نمايشگاه‌هاي قبلي منحصر به فرد باشد چرا که در اين نمايشگاه علاوه بر هنرمندان، اتحاديه‌ها و تشکل‌ها شاهد اختصاص غرفه‌هايي به معرفي تجهيزات، مواد اوليه و تمامي پيش‌نيازهاي عرصه صنايع دستي هستيم.

محمد حسن صالحی مرام با اشاره به برگزاري مراسم پيشکسوتان و رهيافتگان وصال گفت: در اين مراسم به مقام افرادي که اين هنر و فرهنگ را جاودان نگه داشته‌اند ارج نهاده مي‌شود.

معاون صنايع دستي کشور تاکيد کرد: اين نمايشگاه رويداد مهمي است و تلاش مي‌شود تمامي وزرا و استاندارهاي کشور در آن حضور داشته باشند.

وي با بيان اين که پيش‌بيني مي‌شود رئيس‌جمهور نيز از اين نمايشگاه بازديد کند، افزود:‌ با برگزاري اين نمايشگاه در روز جهاني صنايع دستي سعي مي‌کنيم هنر فاخر ايراني را به بازار 70 ميليون نفري درون کشور معرفي کنيم.

اين مقام مسوول با تاکيد بر اين که هنرمندان ايراني مي‌توانند خاک به طلا تبديل کنند، گفت:‌ در برگزاري اين نمايشگاه از حضور رسانه‌هاي خارجي مستقر در ايران به بهترين شکل استفاده مي‌شود و با دعوت از مطبوعات خارجي سعي مي‌شود که پوشش گسترده‌اي از اخبار جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي تخصصي صادرات صنايع دستي صورت گيرد.

به گفته صالحي‌مرام تمامي نمايندگي‌هاي خارجي، سفرا و شرکت‌هاي خارجي مستقر در ايران از ديگر دعوت‌ شدگان به اين نمايشگاه بين‌المللي محسوب مي‌شوند.

اين مقام مسوول در ادامه نبود بازارچه‌هاي دائمي داخلي صنايع دستي را از مشکلات موجود در اين عرصه نام برد و گفت: بهترين گزينه براي راه‌اندازي اين بازارچه‌ها تشکل‌هاي غيردولتي هستند و در صورتي که ما بتوانيم در 10 کشور خارجي بازارچه دائمي صنايع دستي برپا کنيم برخي از مشکلاتمان برطرف مي‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.