سفير تركيه در ايران خواستار افزايش روابط تجاري استان همدان و تركيه با ایجاد اتاق بازرگاني مشترك شد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران همدان ؛ اوميت يارديم در جمع اعضاي اتاق بازرگاني استان همدان افزود: بايد نقاط مشترك بين  همدان و استان‌هاي كشور تركيه شناسايي شود.
وي با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران و جمهوري تركيه دو كشور پويا با ظرفيت‌ها و توانمندی‌هاي عالي در زمينه اقتصادي هستند، روابط ايران و تركيه را در همه جوانب مثبت ارزيابي كرد و يادآور شد: اين دو كشور در منطقه خاورميانه از جايگاه خاصي برخوردارند.
سفير تركيه در ايران تركيه را جزو 20 كشور برتر دنيا بیان کردو گفت: اين كشور در زمينه صنعت گردشگري جزو 15 كشور دنيا است.
اوميت يارديم جمهوري اسلامي ايران را از شركاي خوب منطقه‌اي كشور تركيه دانست و افزود: مشاركت اين دو كشور در دهه‌هاي آينده خود را نشان خواهد داد.
بيلال امره بيرال كاردار سفارت تركيه نيز با اشاره به اینکه  در سال 2011 تركيه نهمين كشوري بودكه از ايران واردات داشته  و ايران چهارمين كشوري بوده كه به تركيه صادرات داشته است،بيشترين صادرات تركيه به ايران را  ماشين‌آلات، فولاد، لوازم خانگي اعلام کرد
معاون برنامه‌ريزي استاندار همدان نيز با بيان اينكه در اين نشست مطالب بسيار خوب و گره‌گشايي در زمينه روابط تجاري دو كشور ايران و تركيه مطرح شد، اظهار داشت: با توجه به روابط دوستانه و تاريخي بين دو كشور، استان همدان تمايل زيادي براي توسعه روابط تجاري و سرمايه‌گذاري با استان‌هاي كشور تركيه دارد.
علي حيدر نوري  با بيان اينكه بايد موانع تجاری بين تجار همدان و تركيه شناسایی شود، گفت: لازم است نيازهاي تجاري استان همدان و كشور تركيه براي گسترش در روابط شناسايي و مشخص شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.