مجموعه عكس هاي سياه و سفيد و رنگي در ابعاد صد در هفتاد با عنوان "كارهاي بيكاري" براي حمايت از انجمن بيماران سرطاني ياس در كرمان به نمايش گذاشته شد.

مظفر طاهري، عكاس در گفتگو با خبرنگار سرويس فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: سوژه اين عكس ها با ديدن فضاي بيكاري افراد مختلف در كرمان به ذهنم رسيد.
وي ادامه داد: با گرفتن اين عكس ها مي‌خواستم نشان دهم در زمانهايي كه بيكار هستيد و به نظر مي رسد كاري براي انجام دادن وجود ندارد، مي‌توان با ثبت يك منظره كاري را به صورت خلاقانه انجام داد.
طاهري عنوان كرد: عكاسي در اين فضا به گونه كنتراست بين بيكاري و فعاليت را نشان مي دهد بنابراين فضاي تاريخي، اجتماعي شهر كرمان برخلاف نظر خيلي ها كه معتقدند داراي سوژه هاي تكراري است، ولي اين عكس ها به گونه اي ديگر روايت مي كنند.
وي ادامه داد: فضاي بيكاري اين شهر را در قالب رنگ نمايش دادم البته چند تايي عكس نيز با نماي سياه و سفيد در فضاي مفهومي و حجم نيز ثبت كرده ام.
طاهري عنوان كرد: فضاهايي كه ما به راحتي از كنارشان مي‌گذريم و برايمان حس روزمرگي را مي دهند مي‌توان با ديد خلاقانه به  گونه اي ديگر آن را نشان  داد به طور مثال نماي باغ شازده كرمان در عكس من فضاي اجتماعي و گرافيك محيطي را بيشتر از معماري بنا نشان داده است.
وي ادامه داد: عكس هاي سياه و سفيد و مفهومي مربوط به لحظه عاشق شدن يك كبوتر را مي‌توان با ديد خلاقانه اي ثبت كرد.
مظفر طاهري در مدت 30 سال تدريس در زمينه عكاسي نيز مجموعه عكس هايي از فضاي پيروزي انقلاب اسلامي در كرمان نيز در مجموعه 120 تايي عكاسي و تهيه كرده است كه در حال حاضر به سازمان اسناد ملي كرمان اهدا شده است./ي2
برچسب ها: دوربین ، نمایشگاه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار