سرمربی تیم ملی تکواندو امید گفت: از عملکرد تیم ملی در رقابت های قهرمانی آسیا راضی نیستم اما در صورت ادامه همکاری در این تیم مشکلات را برطرف می کنم.

بیژن مقانلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بیستمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا در ویتنام سطح فنی بالایی داشت و تیم های آسیایی پیشرفت خوبی کرده بودند اما از عملکرد تیم ملی امید در این پیکارها با وجود نائب قهرمانی راضی نیستم.

وی افزود: مقام دومی آسیا ممکن است برای بسیاری از تیم ها خوب باشد اما برای ما راضی کننده نبود و برخی عوامل محیطی که قبلاً هم به آن اشاره داشتیم مقام قهرمانی را از ما گرفت.

مقانلو خاطرنشان کرد: تیم ملی امید پتانسیل خوبی داشت و کادر فنی با بازیکنان در تورنمنت هلند پیش از حضور در ویتنام توانسته بود ارتباط خوبی ایجاد کند اما در رقابت های قهرمانی آسیا مشکل روانی باعث شد نتوانیم ارتباط گذشته را تکرار کنیم بازیکنان از لحاظ فنی و جسمانی خوب بودند و عدم نتيجه گيري آنها باید بررسی شود.

وی افزود: با توجه به قهرمانی ایران در دو دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا حساسیت و فشار زیادی را تحمل می کردیم و متأسفانه روی اوزانی که مدال طلای آنها را پیش بینی می کردیم ناکام شدیم، همین موضوع شوک روانی زیادی را نصیب تیم کرد، حسین تاجیک هم که زحمات و تلاش زیادی در تمرین و مسابقات داشت با پارگی رباط (ACL) زانو نتوانست به مدال طلا برسد که لیاقت آن را داشت نتیجه نگرفتن در روز اول مسابقات تأثیر منفی زیادی روی کل تیم گذاشت.

مقانلو گفت: تیم خوبی داشتیم که روی تک تک مدال طلای بازیکنان آن حساب ویژه ای باز کرده بودیم همه شرایط به تمرین نیست و مسائل روحی و روانی را نمی توان پیش بنی کرد که لطمه زیادی به تیم زد به همین علت باید روانشناس ورزشی تخصصی در کنار تیم داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه تیم ایران پتانسیل بالایی دارد مقام دومی آسیا راضی کننده نبود همه کشورها در آسیا پیشرفت کرده اند و امیدوارم بتوانیم در آینده موفق باشیم.

مقانلو تصریح کرد: تا زمانی که از من بخواهند مأموریتم را در تیم ملی امید ادامه می دهم و با اینکه روحیه تیمی در مسابقات حفظ نشد و بازیکنان تحت اختیار کادر فنی نبودند سعی می کنیم در آینده بتوانیم ایرادات تیم را برطرف کنیم./مح
برچسب ها: تکواندو ، امید ، مقانلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار