معاون امور اجتماعي و فرهنگي منطقه 3 گفت: شهرداري اين منطقه به منظور ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، تابلوهايي از تصاوير شهدا را بر ديوارهاي معابر اين منطقه نصب كرد.

محسن پيرهادي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: در اين تابلوها از طرح‌هاي اصيل اسلامي و ايراني بهره گرفته شده و به گونه‌اي طراحي شده است كه با ديوارهاي معابر همخواني داشته باشد و در آن از رنگ‌هاي آجري و فيروزه‌اي  استفاده شده است.
وي در ادامه با اشاره به اينكه در اين تابلوها علاوه بر تصاوير شهدا، نام و نام خانوادگي ، تاريخ تولد و شهادت و خصوصيت بارز اخلاقي شهيد نگاشته شده است افزود: اين تابلوها بر روي ورق فلزي چاپ شده است كه  علاوه بر شب تابيدن و قابليت وضوح در شب هنگام، سبك و در مقابل شكستگي،‌تابش، آفتاب و بارش باران هم مقاوم هستند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه 140 مورد از اين تابلوها در معابر نصب شده و طي چند ماه آينده نيز تعداد 900 مورد از اين تابلوها در معابر اصلي و فرعي منطقه نصب مي‌شود تصريح كرد: براي جانمايي اين تابلوها ضمن مشورت با خانواده شهيد تلاش شده است تابلو در انتها و يا ابتداي معابر و در صورت طولاني بودن بيش از حد خيابان،‌در چند تقاطع نيز نصب شود و ضمن اينكه اولويت نصب تابلو بر اساس نام  معابري است كه به نام خود شهيد نامگذاري شده است.
معاون شهردار منطقه 3 با اشاره به اينكه اطلاعات و تصاوير شهدا از طريق مساجد، پايگاه‌هاي بسيج، بنياد شهيد، شوراياران، مديران و معتمدين  محلات و مراجعه حضوري به منزل خانواده معظم شهداي منطقه جمع‌اوري شده است افزود: در راستاي اجراي اين طرح همچنين نرم‌افزار جامع شهداي منطقه با قابليت جستجوي پيشرفته و با  اطلاعاتي شامل اطلاعات فردي شهدا، تصوير شهيد، تابلوي شهيد، محل نصب ، آدرس و شماره تماس خانواده شهيد، محل شهادت ، نام عمليات و تاريخ شهادت تهيه شده است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار