‌بیماری ام.اس یک بیماری نسبتا شایع سیستم عصبی مرکزی است که تعداد زیادی از افراد جامعه جهانی به آن مبتلا هستند واین بیماری در مناطق سردسیر شایع‌تر از دیگر مناطق است.

رئیس هئیت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران ام. اس استان زنجان درگفت وگوباخبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان  با اشاره به 10 خرداد روز جهانی بیماری ام.اس،گفت: 2.5 میلیون نفر در جهان به بیماری ام.اس مبتلا هستند که این آمار در استان زنجان 450 نفر است.

شکوریان افزود: این بیماری یک بیماری مزمن و توان فرساست که نواحی متعددی از سیستم عصبی مرکزی را گرفتار کرده و موجب تخریب و سخت شدن بافت عصبی در ناحیه مبتلا شده و در نتیجه باعث اختلال در ارسال و دریافت پیام‌های عصبی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این بیماری در مناطق سردسیر شایع‌ترازدیگر مناطق است، تصریح کرد: این بیماری در بانوان سه برابر مردان روی می‌دهد.

رئیس هئیت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران ام. اس استان زنجان توسعه و تجهیز خدمات پزشکی مورد نیاز بیماران و ایجاد کلینیک اختصاصی ام.اس در شهر زنجان را از اقدامات این انجمن برشمرد و ادامه داد: حمایت عاطفی و روانی از بیماران و خانواده‌های آنان از دیگر اقدامات این انجمن است./س

برچسب ها: ام اس ، زنجان ، سردسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.