با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر در نشستی از برخی مدیران و کارکنان جمعیت هلال احمر که در برگزاری مطلوب مراسم بزرگداشت هفته هلال احمر حضوری فعال داشتند تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبر نگاران، روز گذشته در نشستی با حضور ظاهر رستمی، دبیرکل جمعیت هلال احمر، فرح ناز رافع، رئیس ستادبرگزاری هفته هلال احمر، از برخی مدیران و کارکنان جمعیت هلال احمر که در برگزاری مطلوب مراسم بزرگداشت هفته هلال و همچنین ویژه برنامه های نودمین سالگرد تاسیس این نهاد امدادرسان حضور فعالی داشته اند با اهدای لوح تقدیر و اهدای هدایایی تجلیل شد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر در این نشست ضمن تقدیر از اعضای فعال ستاد برگزاری هفته هلال گفت: آنچه که امروز جمعیت هلال احمر نیاز دارد تحول جدی در تجهیزات و امکانات بخش های پشتیبانی،فرهنگی و عمومی است.
ظاهر رستمی افزود: هم اکنون جمعیت هلال احمر با دیدگاه های سنتی و عقب ماندگی های ساختاری خداحافظی کرده است که این مسئله مرهون فضل الهی، همت کارکنان، شجاعت و جسارت مدیران و شناخت مسئولان از اهداف و اصول جمعیت است.
وی تغییر در سیاست و دیپلماسی خارجی جمعیت هلال احمر در تغییر نگرش های مثبت بین المللی نسبت به توانمندی های جمعیت هلال احمر را در دو سال اخیر یادآور شد و خاطر نشان کرد: سفر مقامات بین المللی و بازدید از دستاوردهای جمعیت گواه این مدعا است.
رستمی در ادامه افزایش ۲ هزار دستگاه آمبولانس در ناوگان امدادی، تاسیس ۳۲ مرکز علمی کاربردی در استان ها و ثبت نام ۴ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو در این مراکز را از موفقیت های جمعیت هلال احمر برشمرد و افزود:برنامه ریزی های ما طوری صورت گرفته که در هرسال به اندازه ی ۱۰ سال در رسیدن به اهداف بشردوستانه هلال احمر گام برداریم.
دبیرکل جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنانش به رشد فعالیت های حوزه زنان جمعیت هلال احمر اشاره کرد و اذعان داشت:آمار نشان می دهد ۹۰۰ هزار نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر را زنان تشکیل داده اند که در بخش های امداد، جوانان و فعالیت های بشردوستانه حضور تاثیر گذاری دارند.
به گفته وی شناسایی ۴۷۶ امدادگر شهید جمعیت هلال احمر سند افتخاری رقم زده که در سطح بین الملل نیز مطرح است و آنچه که امروز موجب درخشش فعالیت های جمعیت هلال احمر در داخل و خارج کشور شده است همت و خلاقیت کارکنان زحمت کش این نهاد خیریه است
رستمی همچنین به افزایش آگاهی های مردمی در مواجه با رخدادهای طبیعی و نقش رسانه های گروهی بویژه صدا و سیما در این راستا تاکید کرد .
در ادامه این نشست فرح ناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان نیز از مدیران و کارکنانی که در انجام وظایف خود برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های متعدد و متنوع هلال احمر به مناسبت هفته هلال و نودمین سالگرد جمعیت تلاش مضاعف داشته اند تقدیر و تشکر کرد.
رئیس ستاد برگزاری هفته هلال احمر با بیان اینکه در این جلسه از کسانیکه که مشارکت تنگاتنگ و همکاری ویژه ای در برگزاری برنامه ها داشته اند بصورت ویژه تقدیر می شود افزود: گرامیداشت هفته هلال همزمان با نودمین سالگرد جمعیت هلال احمر و مطابق با میلاد حضرت فاطمه زهرا(ع) و روز زن با برگزاری برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی در حوزه امداد و نجات و اجرای برنامه های متنوع و سرگرم کننده که مورد تاکید رئیس جمعیت نیز بود برای خانواده کارکنان برگزار شد.
وی به طور اجمال به برخی از این برنامه ها اشاره کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های جمعیت هلال احمر، ارائه خدمات ویژه و برنامه های تفریحی به خانواده های کارکنان در ۶ شب متوالی، حضور رئیس جمهور در همایش «صلح و دوستی پیام ایران برای جهان»، حضور معاون اول رئیس جمهور در همایش« اعطای تندیس مهرورزی»، همایش «صلح از نگاه اسلام» با حضور آیت ا… حائری شیرازی از مهمترین برنامه های این هفته بود.
در ادامه پویا حاجیان، مدیر کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی و دبیر ستاد برگزاری هفته هلال احمر نیز از تلاش ها، همکاری و همدلی اعضای ستاد و بخش های مختلف جمعیت قدردانی کرد و نسبت به ادامه این همکاری ها، در جهت تحقق و اجرای مناسب سایر برنامه های جمعیت و بویژه برنامه های نود سالگی تاسیس جمعیت هلال احمر ابراز امیدواری کرد.
در پایان این نشست، بیست نفر از کارکنان تلاشگر در برگزاری برنامه های هفته هلال احمر لوح و هدایای خود را از دبیرکل جمعیت هلال احمر دریافت کردند./ز
برچسب ها: تجلیل ، هلال ، احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار