از 8 میلیون تن شیر که روزانه تولید می شود 2/5 میلیون تن در کیسه های پلاستیکی به مردم توزیع می شود که نظارتی بر آن نیست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، حاضر در محل، در نشست خبری پنجاهمین سال تاسیس انستیو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور که امروز برگزار شد، حاجی فرجی، رئیس اسبق انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور از اهداف برگزاری این همایش به ارائه خط مشی کلی با توجه به برنامه های آغاز شده این مرکز اشاره کرد و گفت: تمام متخصصان در بخش امنیت غذا و تغذیه و صنعت غذا به عنوان امنیت غذا و تغذیه و صنعت غذا به عنوان نزدیک ترین فضای تعاملی با مردم در جهت ارائه غذای سالم قرار دارند.
 وی افزود: رهبری در تغذیه را در سال های اخیر برای اولین بار در کشورهای منطقه آغاز کرده ایم و اولین کارگاه رهبری غذا و تغذیه با همکاری سازمان جهانی بهداشت را از فردا به مدت سه روز آغاز خواهیم کرد  تا نتایج آن را به کشور های دیگر هم برسانیم و تارسیدن به اهدافمان این کارگاه ها را ادامه خواهیم داد.
 وی در ادامه اظهار داشت: ما باید مشکلات مردم را درحین حرکت رو به جلو بررسی و حل کنیم و این باید با یک برنامه و سند استراتژیک هدایت شود و این سند را برای 20 تا 50 سال آینده تدوین کرده ایم و با پایان این نشست ها سند با امضای وزیر بهداشت  و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مورد تایید و به مرحله اجرا می رسد تا در مسیر حرکت مان با تغییر نیازهای جامعه سلامت و نیاز مردم این تغییر را احساس کنیم.

 حاجی فرجی با بیان اینکه بحث پایلوت پلنت سالهاست که درانستیتو تغذیه مفغول مانده است اظهار کرد: ارتباط و تعامل با صنعت غذا با ایجاد وباور در مسئولین  نظام و راه اندازی آموزش و پژوهش در بخش صنعت با طرح فرمول های جدید و غذاهای فرا سودمند موثر است تا بتوانیم فازهای پنج گانه پایلوت پلنت را با همکاری معاونت علوم و فناوری ریاست محترم جمهوری راه اندازی کنیم.
وی با بیان اینکه ماهیت وجودی انستیو تغذیه پژوهش است خاطر نشان کرد: ما با توجه به نیاز و بررسی هایی کارتحقیقات را انجام می دهیم اما اجرای طرح ها بر عهده سیاستگذاران و مجریان در سازمان های مختلف است.

** هیچ نکته  تغذیه ای را بدون تحقیقات رسانه ای نکنید

وی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره اینکه آیا مواد غذایی در دسترس مردم سالم است یا خیر گفت: من به عنوان یک فرد محقق و مسئول یک سازمان هیچ نکته ای را در خصوص مواد مصرفی مردم بدون انجام تحقیقات مطرح نمی کنم زیرا جز اینکه نگرانی مردم را افزایش دهد راهی از پیش نمی برد.
 وی در ادامه تصریح کرد: از 8 میلیون تن شیر که روزانه تولید می شود 2/5 میلیون تن در کیسه های پلاستیک به مردم توزیع می شود و ما تنها 5 میلیون تن شیر استاندارد قابل آزمایش و اثبات داریم و شیر های فله ای بیشتر به خاطر طعم ویژه و چربی خریداری می شوند.
 حاجی فرجی در پاسخ به سوال ایمنی و سلامت غذا گفت: کل غذاها سالم ایمن هستند و چیزی که غذا ناامن می کند آلاینده ها از مرحله کشت تا مرحله مصرف است.
 مواد غذایی که تولید شد باید سالم به دست مصرف کننده برسد ممکن است محصولی در تولید اشکال نداشته باشد اما در عرضه و به علت مشکلات  نگهداری محصولات دچار مشکل شود./عط

برچسب ها: شیر ، انستیتو ، موادغذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.