نسخه بسیار محرمانه اي از نامه وزیر امور خارجه عربستان به سفیر سعودی در مصر فاش شده که از تلاش و اقدامات مداخله گرانه مقام های سعودی برای جلوگیری از روی کار آمدن اسلامگرایان در مصر خبر می دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان در این نامه خطاب به سفیر سعودی از وی خواسته است تا به هر طریق جلوی پیروزی اسلامگرایان بویژه نامزد حزب آزادی و عدالت وابسته به گروه اخوان المسلمین را بگیرد.



در بخشی از این نامه خطاب به سفیر سعودی آمده است: براساس تاکید خاص خادم الحرمین الشریفین (شاه سعودی)، از جنابعالی می خواهیم که همه تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی نامزدهای اسلامگرا بویژه محمد مرسی مبذول دارید زیرا گروه اخوان المسلمین خطری واقعی برای ما به حساب می آید و تمایلی در به قدرت رسیدن آنها نداریم زیرا در این صورت ما جایگاه خود را در زعامت جهان عربی و اسلامی را از دست خواهیم داد و برهمین اساس، از همه ابزارها برای  تحقق این هدف کمک بگیرید. از شما می خواهیم که همه گزارش های مربوط به انتخابات مصر را به دفتر پیگیری ویژه در وزارت امور خارجه همراه با رعایت همه ضوابط خاص امنیتی بفرستید.

این نامه محرمانه به امضای سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان رسیده و ممهور به مهر وزارت امور خارجه سعودی شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار