پیکرهای پاک 96 شهید دفاع مقدس پس از دیگر شهرهای استان خوزستان، با حضور اقشار مختلف مردم شهید پرور و ولایتمدار شهرستان پلدختر تشییع شدند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از پلدختر، پیکرهای این شهدای گرانقدر دفاع مقدس  در حالی که بر بالای صحن شش دستگاه کامیون مزین به پرچم جمهوری اسلامی، آرمیده بودند در میان استقبال و مشایعت گرم مردم شهید پرور و ولایتمدار و مسئولان پلدختر تشییع شدند.

علی رغم نامطلوب بودن وضعیت هوا و وجود پدیده گرد و غبار شدید که بر شهر پلدختر سایه افکنده بود، جمعیت زیادی از مردم اعم از زنان و مردان، جوانان و کودکان و حتی افراد مسن به استقبال کاروان شهدا آمده‌اند.

مراسم  تشییع این شهیدان والامقام صبح امروز از میدان امام حسین (ع)  تا میدان بسیج و از آنجا به ناحیه مقاومت بسیج پلدختر تشییع شدند.

خبرنگار باشگاه  گزارش می‌دهد، در کنار مادر یکی از شهدای جنگ تحمیلی میدان بسیج پلدختر ایستاده‌ام، برنکوهداشت یاد و خاطره شهدا تاکید کرد که شوق انتظار مجال صحبت کردن را به او نمی‌دهد، او تنها جمله‌ای که توانست بر زبان جاری سازد، این بود که گفت: فرزندانم، خوش آمدید.

یکی از شهروندان پلدختری گفت: شهدا نشانه ایستادگی ملت ایران بر روی ارزش‌های انقلابی هستند که باید یاد و خاطره شهدا گرامی داشته شود.

زهرا مهدوی اظهار داشت: سیره زندگی و رفتارهای ایثارگونه شهدا باید سرمشق و الگویی برای جوانان امروز ما باشد.

در ادامه امام جمعه پلدختر به خبرنگار فارس در پلدختر گفت: پیروزی انقلاب و تثبیت اقتدار نظام مرهون فداکاری شهدا است و همه ما موظف به پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های شهیدان هستیم و باید تداوم بخش مسیر حرکت آنان باشیم، زیرا شهادت سرمایه اصلی و بزرگ انقلاب اسلامی است که باید آن را پاس داشت و معارف و ارزش‌های آن را به نسل‌های بعد نیز منتقل کرد.

حجت الاسلام علی محمد لروند افزود: شهید زنده و ناظر است و امروز رسالت خانواده‌های شهدا این است که اهداف و اندیشه شهدا را در جامعه توسعه دهید و ما باید دلاوری و مردانگی را از این شهدا بیاموزیم و در راه اعتلای کشور عزیزمان ایران بیش از پیش بکوشیم.

در ادامه فرماندار پلدختر با بیان این که دولت خدمتگزار آرمان‌های امام و شهدا را احیا کرد گفت: شهدا مظهر عزت و افتخار در جامعه هستند خون پاک شهدا، نظام جمهوری اسلامی را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه کرده است.

فریدون رشیدی افزود: اقتدار امروز مدیون شهدای دفاع مقدس است و عزت جامعه در گرو ادامه راه انقلاب و پاسداشت خون شهداست.

وی با بیان این که ارزش‌گذاری به شهدا سلامت معنوی جامعه را فراهم می‌کند، گفت: ما اکنون باید میراث‌دار رشادت دلاورمردان انقلاب باشیم و از این میراث عظیم به خوبی پاسداری کنیم.

در ادامه رئیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت: 96 شهید گلگون کفن در مرحله چهارم تفحص در خاک عراق از مناطق عملیاتی مجنون و فاو کشف و از طریق منطقه مرزی شلمچه به آغوش میهن اسلامی باز گشتند.

ناصر فرید افزود: کاروان فرزندان روح‌الله در آغوش روح‌الله صبح امروز (شنبه)  ازپلدختر به سمت معمولان حرکت  می‌کند  بعد از معمولان، خرم آباد، دورود، بروجرد، شازند، اراک، خمین، محلات، دلیجان، کاشان، قم و تهران،عبور خواهند کرد.

وی گفت: پیکرهای این شهدا در روز 14 خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل، در آغوش روح‌الله آرام می‌گیرند./ج1

برچسب ها: تشییع ، پلدختر ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.