بیماری قلبی و افزایش فشارخون زمینه ساز بارداری پرخطر

بیماریهائی چون بیماریهای قلبی، کلیوی، افزایش فشارخون و دیابت همگی زمینه ساز یک بارداری پرخطر هستند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، کارشناس تنظیم خانواده مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس تاكيد كرد: وجود برخی بیماریهای زمینه ای در مادر می تواند بارداری و زایمان را با خطر مواجه ساخته و بر سلامت مادر و نوزاد وی تاثیرات سويي داشته باشد.

فاطمه پاینده راد افزود: ازجمله بیماریهای ژنتیکی می توان به تالاسمی و هموفیلی اشاره کرد که احتمال بدنیا آوردن فرزند دیگری که او نیز چنین مشکلاتی را دارا باشد زیاد است.

وی وجود بیماریهائی چون بیماریهای  قلبی، کلیوی، افزایش فشارخون و دیابت همگی زمینه ساز یک بارداری پرخطر دانست و اظهار كرد: اين بيماريها هم برای مادر و هم برای نوزاد خطر جانی در پی دارد. این  بیماریها به دلیل عوارضی که در بدن بر جای می گذارند زمینه ساز مشکلات جدی برای مادر و جنین وی می شوند.

وي با تاكيد به پيگيري و درمان بيمارهاي زمينه اي پيش از بارداري  توصيه كرد: درمان بیماریهاي فوق قبل از تصمیم به بارداری و یا اقدام به استفاده از یک روش مطمئن پیشگیری از بارداری در موارد بیماریهای شدید می تواند قطعا از وقوع مرگ و میر احتمالی مادران جلوگیری کند.

اين كارشناس مركز بهداشت بندرعباس، حاملگی پر خطر را حاملگي دانست که سلامت مادر، جنین و نوزاد وی در طول دوران بارداری، هنگام زایمان و یا بعد از آن در معرض خطر بیشتری قرار مي دهد و عنوان كرد:  بی توجهی به حاملگي هاي پرخطر باعث افزایش میزان مرگ و ناتوانی در مادر و جنین می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار