قابل توجه زنان باردار؛

چگونه می توان بروز مشکلات قلبی مادرزادی فرزندان را کاهش داد؟

به طور کلی در بیشتر موارد علت بروز مشکلات قلبی مادرزادی ناشناخته است اما می توان از اثرات سوء یک سری عوامل بر جنین پیشگیری کرد و خطر را کاهش داد.

دکتر داوود کاظمی صالح، دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: توجه به مصرف دارو در حین حاملگی و حتی برخی موارد پیش از باردار شدن از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید مورد اهمیت قرار بگیرد.

وی گفت: در اين مورد باید با پزشک متخصص مشورت نموده و در صورت الزام به مصرف دارو از نوعی استفاده شود که کمترین اثرات سوء بر جنین داشته باشد.

کاظمی صالح بیان کرد: در مواردی که احتیاجی به رادیوگرافی ضرورت پیدا می کند باید به این مورد توجه داشت که از تکنیک هایی استفاده شود که غذذ جنسی و جنین کمتر در معرض اشعه قرار بگیرد و به توصیه های پزشک توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این موارد سعی شود که هیچ گاه در حین بارداری بدون محاظ وارد اتاق رادیوگرافی نشوید و اگر عکس برداری لازم است حتماً با پزشک اطلاع دهید که باردار هستید.

این متخصص قلب و عروق افزود: با بررسی آنزیم ها در سلول های جنینی در صورت وجود اختلال در آنزیم پزشک می تواند به وجود بیماری قلبی مشکوک شود.

وی تصریح کرد: زمانی که سن مادر باردار بالا است و پزشک متخصص به وجود مشکل هایی در جنین مشکوک است باید کروموزوم های غیر طبیعی را در جنین تعیین کرند.

کاظمی صالح تأکید کرد: واکسیناسیون کودکان (دخترها) علیه سرخجه قبل از بلوغ و باروری ضروری است./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار