زنان باردار هم در معرض ابتلا به سرطان سینه اند

زنان باردار التهاب و قرمزی يا وجود توده در سینه را جدی بگیرند.

دکتر خداکرمی، متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در دوران بارداری ترشحات شیری رنگ در سینه امری طبیعی است اما اگر فرد باردار توده ای در سینه حس کند یا التهاب و قرمزی همراه با درد یا بدون درد و یا ترشحات خونی داشته باشد باید به پزشک مراجعه کند.

دکتر خداکرمی اظهار داشت: در سه ماه اول بارداری معمولاً ترشح دیده نمی شود ولی چون سینه ها تحت تأثیر هورمون حاملگی، غدد شیری و یا مجاری شیری قرار می گیرند و این عوامل چون شروع به تکثیر و بزرگ شدن سینه می کنند فرد باردار احساس می کند که سینه اش دردناک است این مورد طبیعی است و فرد باردار نباید نگران باشد.

دکتر خداکرمی گفت: اگر در دوران بارداری توده یا التهاب و قرمزی در سینه مشاهده شود به طوری که پوست سینه حالتی شبیه به پوست پرتغال پیدا کند یا به عبارتی پوست سینه حالت یکنواخت نداشته باشد علامت مناسبی نیست و برای بررسی بیشتر حتماً باید به پزشک مراجعه نماید.

دکتر خداکرمی خاطرنشان کرد: افراد بارداری که به سرطان سینه مبتلا هستند نگران سلامتی جنین نباشند تنها در صورتی سلامتی جنین به خطر می افتد که فرد باردار تحت شیمی درمانی قرار گیرد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.