پايگاه اينترنتي ايتاليايي نوشت توقف صادرات نفت ايران به ايتاليا مشکل رانندگان و کاميون داران را در اين کشور پيچيده خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي ايتاليايي زبان آئوتوبلوگ پونتو ايت، آنچه که واقعيت دارد، اين است که متوقف کردن تامين نفت ايتاليا از سوي ايران، زندگي رانندگان و کاميون داران را که از قبل بدليل افزايش ديوانه وار قيمت هاي سوخت در مشکل هستند، پيچيده خواهد کرد.

دولت ايران  تصميم گرفته است ضد-تحريم هاي خود را در پاسخ به تحريم هاي اعمال شده از سوي اروپا و آمريکا اعمال کند.

در همين زمينه، پرس تي وي تلويزيون دولتي ايران اعلام کرده است، ايران صادرات نفت به اسپانيا و يونان را متوقف خواهد کرد. 

در ماه فوريه امسال، ‌تهران از قبل صادرات نفت به فرانسه و انگليس را متوقف کرده بود. همواره چنانچه پرس تي وي نيز اعلام کرده است، کشورهاي بعدي ليست قطع صادرات نفت ايران مي توانند ايتاليا و آلمان باشند.

تصميم ايران در عملي کردن اين اقدام ها در برابر کشورهاي اروپايي، موجب افزايش قيمت نفت در سطح جهاني شده و قيمت سوخت را در آمريکا و در سطح جهاني به رقم بي سابقه اي رسانده است.

اين پايگاه اينترنتي نوشت، درباره ايتاليا، اين کشور در ماه ژانويه امسال 13 درصد از نفت مورد نياز خود را از ايران تامين مي کرد.

اين پايگاه اينترنتي در ادامه نوشت، بر خلاف اينکه آژانس بين المللي انرژي اتمي شواهدي درباره نظامي بودن برنامه اتمي تهران نيافته است، آمريکا و اروپا ايران را به پنهان کردن يک برنامه نظامي در پشت پرده تحقيقات درباره انرژي هسته اي متهم مي کنند. تهران با تاکيد بر اينکه يکي از اعضاي فعال همان آژانس بين المللي انرژي اتمي و يکي از امضاء کنندگان پيمان عدم غني سازي هسته اي بوده و فقط داراي اهدافي صلح آميز است، اين اتهام ها را نفي مي کند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار