معاون آموزشی دانشگاه اراک و دبیر علمی همایش بین المللی حضرت فاطمه(س)از برگزاری همایش بین المللی حضرت فاطمه(س)در اردیبهشت ماه جاری خبرداد.

به گزارش ویژه نامه ایام فاطمیه باشگاه خبرنگاران؛ دکتر امین رحیمی، معاون آموزشی دانشگاه اراک و دبیر علمی همایش بین المللی حضرت فاطمه(س)در اراک گفت: این همایش به منظور بزرگداشت شعائر دینی و تکریم ائمه اطهار(ع)و با محور های حضرت زهرا (س) و تعلیم و تربیت، سیر اجتماعی و عبادی حضرت زهرا (س)، سیمای حضرت زهرا (س) در ادبیات فارسی و عربی، بررسی و تحلیل خطبه های حضرت زهرا (س)، عفاف و حجاب فاطمی و تاثیر آن بر جامعه، حضرت زهرا (س) از دیدگاه علمای عامه و خاصه و همچنین نقد و بررسی منابع موجود در خصوص حضرت زهرا (س) برگزار می شود.


وی با بیان اینکه فراخوان این همایش مهرماه سال گذشته توزیع شد، افزود: تا اواخر اسفند و پایان مهلت ارسال آثار، 120 مقاله از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد.

دکتر رحیمی اضافه کرد: هم اکنون مقالات در کمیته علمی همایش توسط اساتید حوزوی و دانشگاهی در حال داوری است و هر مقاله را حداقل دو داور بررسی می کند.

وی با بیان اینکه خلاصه مقالات برگزیده در مجموعه ای به چاپ می رسد و در روز همایش بین شرکت کنندگان توزیع می شود، تصریح کرد: اصل مقالات برگزیده این همایش نیز در کتابی به چاپ خواهد رسید.

معاون آموزشی دانشگاه اراک و دبیر علمی همایش بین المللی حضرت فاطمه(س) با بیان اینکه این همایش با حضور علما، مراجع، فرهیختگان، اساتید، دانشجویان و مسئولان در دانشگاه اراک برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم شب شعر فاطمی، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و تجلیل از صاحبان آثار برگزیده از دیگر برنامه های همایش بین المللی حضرت فاطمه(س) در اراک است.

 وی با اشاره به اینکه دانشگاه اراک در نظر دارد در سال های آینده نیز همایش بزرگداشت ائمه اطهار (ع) را برگزار کند، گفت: همایش بین المللی حضرت فاطمه(س)امسال به عنوان اولین همایش برگزار می شود.

دکتر رحیمی هدف از برگزاری همایش بین المللی حضرت فاطمه(س) را ذکرفضائل و مناقب حضرت زهرا(س) و همچنین آشنایی جایگاه و ابعاد شخصیتی آن حضرت در راستای شناخت سیره حضرت زهرا (س) به جامعه دانشگاهی کشور عنوان کرد.

 

ویژه نامه ایام فاطمیه را در اینجا ببینید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.