مدير عامل شرکت قطارهاي مسافري رجاء با بيان اينکه بيش از 91 درصد اهداف برنامه براي جابه‌جايي مسافر در سال جهاد اقتصادي ‌محقق شد، گفت: تعداد قطارهاي اعزام‌ شده در نوروز 90 حدود 2 هزار و 320 رام بود که در نوروز امسال به 2 هزار و 331 رام قطار افزايش يافت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مدير عامل شرکت قطارهاي مسافري رجاء با بيان اينکه بيش از 91 درصد اهداف برنامه براي جابه‌جايي مسافر در سال جهاد اقتصادي ‌محقق شد، گفت: تعداد قطارهاي اعزام‌ شده در نوروز 90 حدود 2 هزار و 320 رام بود که در نوروز امسال به 2 هزار و 331 رام قطار افزايش يافت.
ناصر بختياري اظهار داشت: آمار مسافران جابه‌جا شده با قطار در سال گذشته بيش از28 ميليون نفر بود که برنامه داريم امسال اين کميت را حفظ کنيم.
وي گفت : از جمع 28 ميليون و 600 هزار مسافري که در سال 90 جابه‌جا شدند، 20 ميليون و 130 هزار نفر را شرکت رجاء و 8 ميليون و 470 نفر را شرکت‌هاي خصوصي ديگر جابه‌جا کردند.
بختياري اضافه کرد: همچنين تعداد صندلي ايجاد شده در نوروز سال گذشته 2 ميليون و 86 هزار و 612 صندلي بود که در نوروز امسال به 2 ميليون و 129 هزار و 46 صندلي افزايش يافت.
وي يادآور شد: همچنين آمار مسافران جابه‌جا شده در نوروز سال گذشته 2 ميليون 50 هزار و 550 نفر بود که در نوروز سال جاري به 2 ميليون و 56 هزار و 517 نفر افزايش يافت.
مديرعامل شرکت قطار‌هاي مسافري رجاء افزود: ضريب اشغال در نوروز سال گذشته 98.3 درصد بود و در سال جاري به 96.6 درصد کاهش يافت ، چون قطارهاي 70 نفره اتوبوسي به 40 و 60 نفره تختخواب‌دار تبديل شد.
وي ادامه داد: آمار واگن‌ها در نوروز سال گذشته يک هزار و 611 دستگاه واگن بود که در نوروز امسال به يک هزار و 632 دستگاه واگن افزايش يافت.
بختياري گفت: ميانگين تأخير در سير در سال گذشته 26 دقيقه و 41 ثانيه بود که در نوروز امسال به 28 دقيقه و 66 ثانيه افزايش يافت چون در روزهاي 27 و 28 اسفند به علت سرماي شديد سوزن‌هاي ريل يخ زده بود و امکان در سير قرار دادن قطار به سختي فراهم مي‌شد، ضمن آنکه در مسير زاهدان به دليل توفان شن مشکلاتي داشتيم.
وي خاطرنشان کرد: در بحث خدمات ايستگاهي، نصب ال‌سي‌دي بزرگ در ايستگاه راه‌آهن تهران، خريد و احداث نمازخانه ايستگاه راه‌آهن مشهد و راه‌اندازي دو دستگاه آسانسور درايستگاه راه‌آهن تهران انجام شد.

مديرعامل شرکت قطار‌هاي مسافري رجاء افزود: در نظرسنجي‌ها در ايام نوروز، ميزان رضايت مردم از نحوه اطلاع‌رساني سامانه 1539 حدود 79 درصد، ميزان رضايت مردم از عملکرد ايستگاه‌ها‌ 76 درصد، ميزان رضايت مردم از نظافت سالن قطارها‌ 74 درصد و ميزان رضايت مردم از رفتار مهمانداران 84 درصد بوده است.
وي با اشاره به اينکه رضايت کلي مسافران بيش از 76 درصد بود، گفت: اين رقم از 4 هزار و 500 پرسش‌نامه توزيع شده بين مسافران استخراج شده است./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار