445ميليون ريال غرامت به دامداران متضرر خراسان جنوبي پرداخت شد.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بيرجندمديركل دامپزشكي خراسان جنوبی  گفت:بخشي از اين مبلغ بابت حذف دام هاي راكتور سل و بروسلوز و بخش ديگر بابت حذف لاشه هاي غيربهداشتي دام و طيور در كشتارگاه ها بوده است.
محمدعلي رضائي تصريح كرد:از محل اعتبارات طرح ملي سل و بروسلوز مبلغ 250 ميليون ريال به عنوان غرامت به صاحبان دام‌هاي مبتلا به بيماري سل و بروسلوز پرداخت شده است.
 وي افزود:در راستاي حمايت از صنعت دامپروري و مرغداري استان ، بالا بردن سطح بهداشت عمومي جامعه و جبران بخشي از خسارات وارده به صاحبان لاشه‌هاي ضبطي دام و طيور ،مبلغ 195 ميليون ريال از محل درآمدهاي حاصل از نظارت هاي بهداشتي در كشتارگاه‌هاي استان پرداخت شده است.
وي با تشريح برنامه هاي دامپزشكي در مبارزه و ريشه كني بيماري هاي قابل انتقال از دام به انسان اظهار داشت: طي سال گذشته بيش از 14 هزار راس دام سنگين عليه بيماري هاي سل و بروسلوز تست و آزمايش شدند كه در اين راستا 10 راس دام آلوده به بيماري سل و 7 راس دام آلوده به بيماري بروسلوز شناسايي و حذف شده اند.
مديركل دامپزشكي استان افزود: انتقال بيماري‌ها از حيوان به انسان به دلايل مختلفي از جمله وجود بسترهاي مناسب براي انتقال و عدم رعايت نكات بهداشتي صورت مي‌گيرد كه به جهت مخاطرات بيماري هاي فوق براي جامعه انساني،بيماري‌هاي مشترك بين انسان و حيوان از اهميت خاصي برخوردار شده است.
وي گفت: به منظور پيشگيري و مبارزه با بيماري‌هاي مذكور، سازمان دامپزشكي كشور از ساليان قبل برنامه‌هاي مدوني را در رسيدگي و ريشه‌كن نمودن آنها طرح‌ريزي كرده كه از نتايج اجراي اين طرح ها مي توان به كاهش گزارش بيماري هاي قابل انتقال از دام به انسان اشاره كرد./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.