به منظور ارتقاء سطح سلامت سالمندان کلینیک حافظه برای ارائه خدمات به سالمندان به زودی در بیمارستان طالقانی تهران راه اندازی می شود.

دکتر حسن ابوالقاسمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:
کارهای زیادی در خصوص طب سالمندی و سالمندان توسط این دانشگاه انجام شده که یکی از این خدمات راه اندازی کلینیک طب سالمندی با حضور متخصص طب سالمندی در بیمارستان طالقانی تهران است. که اولین بیمارستان دولتی و آموزشیی است که این کلینيک را راه اندازی کرده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه بعدی این دانشگاه برای ارتقا سلامت سالمندان راه اندازی کلینيک حافظه در این بیمارستان است گفت:طی جلسه ای که با روسای بیمارستانهای اموزشی برگزار شد قرار شد، طرح درمان در منزل به صورت پایلوت برای کمک به سلامت سالمندان و ارائه خدمات بهتر به آنها در سه بیمارستان آموزشی این دانشگاه یعنی بیمارستان مفید،‌ بیمارستان امام حسین،بیمارستان طالقانی، انجام شود که این طرح درفاز مطالعاتی قرار دارد و بعد از برنامه ریزی و تصویب توسط دانشگاه اجرایی خواهد شد.
ابوالقاسمی با تاکید براینکه به درمان در منزل در طب نوین اهمیت ویژه ای داده شده است، اظهار داشت:ارائه خدمات درمانی در منزل برای سالمندان باعث اسایش بیشتر،‌کاهش هزینه درمانی، شده و آنها را از فضای گرم خانواده دور نمی کند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: این دانشگاه درخواست ایجاد راه اندازی دوره تخصصی طب سالمندی را به وزارت بهداشت ارائه داده است که امیدواریم وزارت بهداشت با این طرح موافقت کند./عط

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.