در شرايطي که منابع مصري از وخيم شدن حال حسني مبارک ديکتاتور مخلوع اين کشور خبر داده بودند، منابع پزشکي اعلام کردند اوضاع جسمي مبارک بار ديگر بهبود يافته اما وي هذيان مي گويد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المختصر، در تازه ترين خبرها از اوضاع حسني مبارک آمده است او از بيهوشي رها شده است اما به شدت هذيان مي گويد و در هذيان هايش نيز  به گونه اي زکريا عزمي و برخي از معاونان ديگرش را خطاب قرار مي دهد که گويا همچنان در راس هرم قدرت است  چنانچه پيوسته اسم فرزندان و نوه هايش را صدا مي زند و خواستار ديدار با آنان است.

در برخي از خبرها آمده بود حسني مبارک به سختي و با کمک تنفس مصنوعي ادامه حيات مي دهد اما پزشکان مرکز بين المللي پزشکي مصر با عجيب خواندن اوضاع جسمي حسني مبارک اعلام کردند: او دچار بيهوشي پي در پي مي شود تا جايي که پزشکان معالج گمان مي کنند ديگر نفس هاي آخرش را مي کشد اما به سرعت شرايط اش بهبود مي يابد.

اين پزشکان افزودند: داروهايي که براي کاهش درد ناشي از بيماري سرطان و ديگر بيماري ها به او خورانده و تزريق مي شود اثر جانبي خود را نشان داده اند به همين دليل قواي جسماني اش تحليل رفته است تا جايي که قبل از بيهوشي اخير به شدت دچار سرگيجه شده بود.

در همين حال يک منبع پزشکي خبر داد: اخيرا در اقدامي بشردوستانه به فرزندان و خويشاوندان مبارک اجازه داده مي شود تا از وي عيادت بيشتري داشته باشند اما دو پسرش به ويژه علاء وقتي بر بالين او حاضر مي شوند بي اختيار اشک مي ريزند ولي مي توان فهميد که مهم ترين نگراني پسران مبارک و حتي شخص حسني مبارک اين است که دادگاه رسيدگي به اتهامات رئيس جمهوري مخلوع براي او مجازات اعدام را صادر کند چرا که مبارک ترجيح مي دهد خودکشي کند اما اعدام نشود.

در اين خبر تصريح شد سوزان مبارک همسر حسني مبارک تاکنون تماس هاي زيادي را با کشورهاي عربي و غير عربي داشته است تا براي پايان دادن به مشکلات خانواده اش واسطه شوند و حتي حاضر شد اموال فرزندانش را در قبال آزادي آنان از زندان و خروج مبارک از مصر به مسئولان جديد ببخشد ولي هر بار مسئولان داخلي به او گفته اند تا زمان صدور حکم دادگاه و تعيين رئيس جمهوري در کشور صبور باشد.

اين روزها يکي از نگراني هاي اصلي حسني مبارک اين است که نتيجه انتخابات رياست جمهوري پيروزي نامزد اسلام خواهان باشد زيرا مي داند در اين صورت سرنوشتي کاملا نامشخص در انتظار او و فرزندانش خواهد بود./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار