فيلم سينمايي «خصوصي» هيچ حرفي براي گفتن نداشته و توهين فيلمساز به شعور مخاطب است.

حميد سلجوقي،منتقد سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت:اين روزها به ظاهر خيانت سوژه داغي براي فيلمسازان ما شده است،سوژه اي كه اگر قرار باشد پرداختن به آن با همين شكل و همين كثرت ادامه پيدا كند، بسيار نگران كننده است.
اين منتقد تصريح كرد:فرح بخش را كارگردان كپي كاري مي شناسم كه اين بار "خصوصي" را از فيلم ديگري كپي كرده است.
سلجوقي به اسم" خصوصي" كه قبلا" زندگي خصوصي" نام داشت اشاره كرد و گفت:"زندگي خصوصي" گرچه بي شباهت به يكي از فيلم هاي وودي آلن نيست و حتي شباهت هايي هم به "شوكران" بهروز افخمي دارد،اما به نظر مي رسد اين بار آقاي كپي كار فيلم «تيك» اسماعيل فلاح پور را نشانه رفته است.
وي ادامه داد:فيلم با يك برچسب سياسي قصد دارد روايتگر تغييرات شخصيتي يك روزنامه نگار سياسي با بازي فرهاد اصلاني نسبت به دوران قبل از انقلاب باشد.
اين منتقد به ضعف فيلمنامه اين فيلم اشاره كرد و اظهار داشت:فيلمنامه ضعيف "خصوصي" هيچ حرفي براي گفتن ندارد و همان حرف هايي هم كه مي خواهد بزند،انگار بر تن اين فيلم خوش نمي نشيند.
سلجوقي به شخصيت پردازي فيلم سينمايي "خصوصي" اشاره كرد و گفت:شخصيت پردازي در فيلم سينمايي "خصوصي" دقيقا مشابه داستان كتاب قصه ها است،دو دسته آدم افراطي،يكي كاملا خوب و يكي كاملا بد نشان داده شده است.
وي در ادامه گفت:به نظرم هيچكدام از شخصيت هاي فيلم فرح بخش را نمي توان شناخت،زيرا نكات گنگ و مبهمي در فيلمنامه وجود دارد كه شايد مهمترين آن مشخص نبودن علت اصرار دختر جوان براي ماندن با ابراهيم باشد.
وي تاكيد كرد:من در"خصوصي" خيانت را ديدم،خيانت بزرگي بود؛توهين فيلمساز به شعور مخاطب را؛كه نمي توان اين موضوع را ناديده انگاشت./ه


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار