رئيس كمسيون حل منازعات افغانستان استعفا داد

"صبغت الله مجددی" رئیس سابق مجلس سنای افغانستان و رئیس فعلي کمیسیون حل منازعات و ارتباط مردم با دولت ، از سمت‎ خود استعفا کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ علت استعفای "مجددی" عدم موافقت "حامد کرزی" با انتصاب وي  به عنوان رئیس جدید "شورای عالی صلح" اعلام شده است.

 

بر اساس اين گزارش ، "مجددی " در گذشته ریاست مجلس سنای افغانستان را به عهده داشت و در سال هاي اخير به عنوان رئیس "کمیسیون تحکیم صلح" نیز ایفای وظیفه می‎کرد . پس از تشکیل شورای عالی صلح به ریاست "برهان الدین ربانی" ، کمیسیون تحکیم صلح به کمیسیون حل منازعات و ارتباط مردم با دولت ، تغییر نام داد که ریاست آن برای "مجددی"  ابقا شد.

 

پس از ترور "ربانی"  ، وي انتظار داشت تا به عنوان رئیس این شورا گماشته شود ، اما گفته می‎شود که به دلیل کهولت سن، این مقام برای وی مناسب دانسته نشده است . اکنون به نظر می‎رسد که "صلاح الدین ربانی" پسر" برهان الدین ربانی" به عنوان رئیس این شورا و جانشین پدر تعیین می‎شود.

 

شورای عالی صلح افغانستان 2 سال قبل پس از برگزاری "لویه جرگه مشورتی" که در آن بیش از 1600 تن از نمایندگان مردم افغانستان حضور داشتند ، تشکیل شد . "مجددی" همچنین از رهبران جهادی بلندآوازه افغانستان است./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار