از اواخر سال 89 خبري مبني بر واگذاري مسكن به مددجويان و معلولان سازمان بهزيستي روزانه اميدي دردرل اين قشر ايجاد كرد اما متاسفانه بعد از گذشت حدود 2 سال اين موضوع همچنان بلاتكليف باقي مانده است .


به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، سال 89 بود كه وزير رفاه و تامين اجتماعي وقت خبري را اعلام كرد كه روزنه اميدي در دل مددجويان و معلوان فاقد مسكي سازمان بهزيستي ايجاد كرد .
در آن زمان محصولي اعلام كرد : سالانه 60 هزار واحد مسكوني براي مددجويان و معلولان سازمان بهزيستي ساخته مي شود كه سهم آورد آنها براي دريافت مسكن مبلغ ناچيزي است و مابقي آن توسط كمك هاي مردمي تامين مي شود.
سال 89 به پايان رسيد و از سال 90 هم چند روزي بيشتر باقي نمانده مي گويند 20 هزار واحد مسكوني تا كنون تحويل مددجويانو معلولان شد اما از 100 هزار واحد ديگر كه قرار بود تا پايان سال 90 تحويل اين افراد شود خبري نيست.
بدخشان معاون سازمان بهزيستي كشور با بيان اينكه اقدامات مناسبي در زمينه مسكن صورت گرفته گفت: تا دهه فجر امسال 20 هزار واحد به مددجويان و معلولان تحويل داده شده و مابقي در دست اقدام است.
علي ربوبي دبير ستاد مسكن بهزيستي كشور با تاكيد براينكه حدود 12 ماه از آغاز طرح عمليات احداث 90 هزار واحد مسكوني آغاز شده افزود: اين واحدها در مراحل مختلف از جمله پي سازي ، نصب و اسكله و صنعت كاري و نازك كاري است.
وي اضافه كرد: فرايند آغاز عمليات تا زمان واگذاري واحدهاي مسكوني بين 18 تا 24 ماه لحاظ شده و براساس همين موضوع سازمان بهزيستي از برنامه اجرايي جلوتر است .
دبير ستاد مسكن سازمان بهزيستي كشور اذعان داشت: طبق آمارهاي موجود حدود 180 هزار مددجو و معلولان تحت پوشش سازمان بهزيستي نيازمند مسكن هستند كه به همين منظور احداث و واگذاري 200 هزار واحد مسكوني در دستور كار است./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار