عضو کمیته مرکزی فتح و مسئول مذاکرات این جنبش با حماس اعلام کرد ، طي دو روز آینده با هیئت حماس در قاهره دیدار می‌کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ "عزام الاحمد"  گفت : طی دو روز آینده با "موسی ابومرزوق" معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در قاهره دیدار و درباره موانع بر سر راه اجرای توافقنامه دوحه گفت‌وگو می‌کند.

 

بر اساس اين گزارش ، وی همچنين خاطر نشان كرد :  چهار روز پیش نیز در حضور مسئولان مصری با "ابومرزوق " در قاهره دیدار داشته و پیش بینیمي شود که اجرای توافقنامه دوحه و تشکیل دولت توافق ملی فلسطین به زمان زیادی نیاز داشته باشد.

" ابومرزوق"  چند روز پیش در مصاحبه با روزنامه"الحیات" با اشاره به آمادگی حماس برای شروع فوری رایزنی‌های مربوط به تشکیل دولت گفت که موانع محلی، منطقه‌ای و بین المللی در مسیر پایان دادن به اختلافات وجود دارد و ماموریت فلسطینیان در حال حاضربرچیدن این موانع است.

وی جنبش فتح، مصر، اسرائیل و آمریکا را طرف‌های موثر در روند آشتی فلسطینیان خواند و تصریح کرد: فتح همچنان سعی دارد نوار غزه را به تشکیلات خودگردان در رام‌الله ملحق کند و آمریکا و اسرائیل نیز نمی‌خواهند حماس در ترسیم آینده فلسطین جایگاهی داشته باشد و سعی دارند این جنبش را از نظام سیاسی فلسطین کنار بگذارند و به همین دلیل در راستای ممانعت از مشارکت حماس در انتخابات آینده نیز تلاش خواهند کرد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار