استرس مهمترين عامل در فعال شدن ويروس تبخال است.

حلاجي متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه ويروس تبخال از طريق پوست و مخاط وارد بدن مي شود و بدون خروج از پوست مي تواند سالها در بدن باقي بماند،گفت:اين ويروس در بدن حالتي همچون خوابيدن را دارد و منتظر بيدارشدن ميماند كه استرس يا برخي از بيماري ها همچنين بيماري هاي تب دار مي توانند فعالش كنند.

حلاجي گفت:تاول هاي ويروسي قابل انتقال هستند و معمولا‌ ضايعه شديدي را ندارند و در صورتي كه شديد شوند؛نياز به درمان دارند كه توسط برخي از داروهاي ويژه ضد ويروسي خوراكي قابل درمان هستند.

وي همچنين در خصوص شيوه هاي نادرست زيباي پوست و مو و پر پشت كردن موها و جوان سازي پوست تأكيد كرد و گفت:افراد بايد بدانند كه استفاده از انواع قرص هاي هورموني در طرح ها و رنگ ها با عناوين متنوع به صورت خميري،پودري،مخلوط با آب به هيچ وجه موجب پرپشتي و افزايش حجم موها به ويژه در نواحي ابروها و مژه ها نمي شود.

حلاجي در ادامه بيان كرد:طي سال هاي اخير مصرف داروهايي تحت عنوان زينك و ويتامين بسيار رواج يافته و داروخانه ها به راحتي و بدون نسخه پزشك اين داروها را دراختيار افراد مي گذارند.

اين متخصص پوست و مو خاطرنشان كرد:زينك (روي) هرچند كه براي بدن مفيد بوده و موجب فعال شدن تمام عناصر و آنزيم ها و مواد مغذي در بدن مي شود،اما مصرف خودسرانه و بيش از پيش آن موجب بروز سوء تغذيه مي شود و همچنين اشباع روي در بدن موجب بروز عواقبي زيان بار و جبران ناپذيري مي شود که بايد در مصرف آن دقت بيشتري شود/ط

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار