رئيس جمهور گفت: اينکه چند كشور بخواهند با استفاده از قدرت براي همه ملت‌ها تصميم بگيرند قابل قبول نيست، بلكه بايد همه در مديريت جهان مشاركت كنند و اين تنها در سايه توحيد كه ريشه در دين مبين اسلام دارد، محقق خواهد شد.


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري؛ محمود احمدي‌نژاد در ديدار ديان وير نجوريت، سفير جديد اندونزي در تهران، با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران و اندونزي داراي دو ملت بزرگ با روابط بسيار عميق و دوستانه با يکديگر هستند، گفت: هيچ محدوديتي از جانب جمهوري اسلامي ايران براي ارتقاي سطح روابط همه جانبه با اندونزي وجود ندارد و ما بايد از همه ظرفيت‌ها براي توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي استفاده كنيم.
 

رئيس جمهور با تاكيد بر استفاده از همه ظرفيت‌ها براي توسعه روابط فرهنگي، اقتصادي و سياسي ميان تهران و جاکارتا، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران و اندونزي مي توانند با ارتقاي روابط و گسترش مناسبات همه‌جانبه، از پيشرفته‌ترين كشورهاي جهان باشند.

رئيس‌جمهور علاقه قلبي ميان مردم دو كشور را نشأت گرفته از عمق تاريخ و ايمان آنان برشمرد و افزود: هر چه از زمان اين روابط دوستانه و تاريخي بگذرد استحكام و دوام آن بيشتر خواهد شد و مسئولان دو كشور بايد به سرعت در جهت گسترش روابط تلاش كنند .
 

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه ايران و اندونزي علاوه بر گسترش مناسبات دوجانبه در صحنه هاي جهاني نيز ماموريت‌هاي مشتركي دارند، خاطر نشان كرد: بسيار روشن است كه نظم موجود جهان قادر به حل مسائل نيست و جهان نيازمند نظم جديدي است كه عادلانه و انساني باشد و همه ملت‌ها و دولت‌ها در آن مشاركت کنند و در آن به حقوق ملت‌ها احترام گذاشته شود و در اين راستا ايران و اندونزي مي‌توانند براي جايگزيني نظم موجود همكاري‌هاي بسيار خوبي با يكديگر انجام دهند.
 

وي افزود: اينکه چند كشور بخواهند با استفاده از قدرت براي همه ملت‌ها تصميم بگيرند قابل قبول نيست، بلكه بايد همه در مديريت جهان مشاركت كنند و اين تنها در سايه توحيد كه ريشه در دين مبين اسلام دارد، محقق خواهد شد.
 

احمدي‌نژاد با بيان اينكه امروز قدرت هاي جهاني پوسيده و از بين رفتني هستند و بايد جاي آنها را نظمي انساني بگيرد، گفت: جمهوري اسلامي ايران و اندونزي مي‌توانند به خوبي با برگزاري نشست‌ها و فعاليت‌هاي مشترك در عرصه‌هاي مختلف با يكديگر همكاري کنند.
 

رئيس‌جمهور تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران از حقوق اساسي اندونزي در همه مجامع جهاني حمايت كرده است و اين مسير را ادامه خواهد داد.
 

ديان وير نجوريت، سفير جديد اندونزي نيز در اين ديدار با تقديم استوارنامه خود به احمدي نژاد و ابراز خرسندي از ديدار با رئيس جمهور كشورمان، با تبريك سال نو و عيد نوروز به ملت ايران، اظهار داشت: ظرفيت عظيمي در جمهوري اسلامي ايران و اندونزي وجود دارد و معتقدم به‌رغم وضع کنوني در اقتصاد جهاني دو كشور مي توانند بيش از پيش روابط خود را گسترش دهند.
 

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران و اندونزي مي توانند با مشاركت هم در جهت معرفي دين اسلام به افراد بشر كه ديني صلح‌طلب و عدالت‌خواه است، گام‌هاي موثري بردارند.

 

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار