اداره كل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، وضعیت آلودگی هوا در این استان را در زمان حاضر چهار برابر بیش از حد استاندارد و ناسالم اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه و به نقل از روابط عمومی این اداره كل، بر اثر نفوذ یك توده ریزگرد به آسمان آذربایجان غربی، میزان ذرات معلق هوا (10pm) هم اینك به 600 میكروگرم بر متر مكعب رسیده كه این میزان چهار برابر بیش از حد استاندارد و در حد ناسالم است.

معاون محیط انسانی حفاظت محیط زیست آذربایجان ‌غربی گفت: با ورود یك جبهه هوای سرد و وزش باد، گرد و غبار با منشاء عراق به منطقه نفوذ كرده كه علاوه بر ارومیه در شهرهای سردشت، پیرانشهر، نقده و بوكان نیز همین شرایط حاكم است.

'سعید پسیان'، میزان غلظت ریزگردها در سردشت را بیش از سایر مناطق اعلام كرد.

ریزگردها در مناطق مختلف آذربایجان غربی منتشر شده كه عمده آن جنوب این استان را در بر گرفته است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد در این باره گفت: این توده كه از طرف عراق وارد استان شده از فردا به دنبال بارش ها كاهش پیدا كرده و تا پایان هفته نیز از بین می رود.

'اسماعیل خوشخو'، شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دید افقی در مناطق جنوب آذربایجان غربی بین یك تا چهار هزار متر است.

وی دید افقی در مهاباد در زمان حاضر را حدود دو هزار متر اعلام و اظهار كرد: شهرهای مهاباد و سردشت در بین سایر مناطق آذربایجان غربی بیشترین میزان آلودگی را دارند.

به دنبال ورود این توده ریز گرد، دود ناشی از انفجار مواد محترقه نیز مزید بر علت شده و بر میزان آلودگی هوا افزوده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: میزان ریزگردهای معلق در هوا در این منطقه هم اینك 175میكروگرم بر متر مكعب است كه ناسالم بوده اما در وضعیت خطرناك نیست.

'كریم خضری'، افزود: ریزگردها از سمت عراق به تدریج وارد شمال غرب كشور و به تبع آن آذربایجان غربی شده است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.