وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: براساس اعلام گزارش 11 ماه میلادی گذشته در دنیا رتبه ایران در حوزه تولید فولاد ، پانزدهم است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ غضنفری در مراسم افتتاح مجتمع فولاد هرمزگان افزود: ایران در سال 83 در حوزه تولید فولاد در جهان رتبه 21 را داشت که رتبه اخیر نشان از بهبود دارد. وی با بیان اینکه با ظرفیت سازی بیشتر این وضعیت ادامه خواهد داشت گفت: تولید دنیا در 11 ماه گذشته میلادی یک و 37 صدم میلیارد تن بوده است که تولید کشور ما یک درصد آن به شمار می رود.

غضنفری در ادامه گفت: در حد نیاز کشور حتماً در این خصوص به زودی خودکفا می شویم اما باید موضوع تولید صادراتی را که شعار این وزارتخانه است مدنظر داشته باشیم که این امر تحقق یافتنی است.

وی با بیان اینکه در همه مسیر و زنجیره فرآیند تولید فولاد و محصولات فولادی سرمایه گذاری های خوبی در دست اقدام است افزود: از 8 طرح فولادی که یکی از آنها پیش از این واگذار شده است 7 طرح دیگر فولادی آماده واگذاری به بخش خصوصی است و در صورت واگذار شدن آن سرمایه های آنها برای سرمایه گذاری بیشتر در همان منطقه و یا جاهای دیگر استفاده خواهد شد.

غضنفری گفت: این سوال مطرح است که آیا ظرفیت سازی های عظیمی که در تولید فولاد و سیمان و محصولاتی از این دست انجام شده منجر به تولید می شود؟

وی افزود: در 9 ماه گذشته 10 و 3 دهم میلیون تن در فولاد خام تولید داشتیم که این میزان در مدت مشابه پارسال 9 و 2 دهم میلیون تن بود همچنین در بحث محصولات فولادی هم در 9 ماهه پارسال 11 و 8 دهم میلیون تن تولید داشتیم که امسال این تولید به 12 و 7 میلیون تن رسیده که بیانگر این است که همه ظرفیت های نصب شده منجر به افزایش تولید و منفعت کشور شده است.

غضنفری در خصوص بومی سازی گفت: در بخش گندله سازی 60 درصد ، در بخش کوره بلند و فولاد سازی 70 درصد و در موضوع احیای مستقیم 85 درصد از فرآیند تجهیزات سازی ، نصب و کار مهندسی به همت مهندسان ایرانی صورت گرفته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.