جنگ فرهنگي ادبي چراغ لاله به تهيه كنندگي و سردبيري محمد سعيد لواساني از 29 اسفند ساعت 21 تا 23:30 از شبكه راديويي تهران پخش مي شود.

محمد سعيد لواساني تهيه كننده و سردبير اين برنامه در گفتگو با

خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران

گفت: برنامه شامگاهي چراغ لاله از 29 اسفند ساعت 21 به مدت 150 دقيقه با رويكرد اجتماعي فرهنگي و سرگرمي از راديو تهران پخش مي شود.

بوي جوي موليان از آيتم هاي بهاري با تصنيف هاي نوروزي است همچنين آشنايي بيشتر با شعر كهن فارسي، گلها و پرندگان بهاري شهر تهران از ديگر بخش هاي اين برنامه است كه سيري در ادبيات كهن و فرهنگ غني اسلامي دارد.

وي بيان كرد: شنوندگان در چراغ لاله با داستان هاي كوتاه نمايش همراه خواهند شد رسم كهن نوروز از دوران پادشاهي هخامنشيان تا به امروز در بخش نوروزگان پخش مي‌شود.

لواساني با بيان اينكه حافظ خواني از بخش هاي شنيدني اين برنامه است، افزود: شعرخواني با صداي حسين آ‌هي، شاعر و نويسنده از بخش هاي ديگر اين برنامه است.

حسين آهني با توجه به تحقيقات چندين و چند ساله خود در ديوان حافظ تلاش كرده است تا از جنبه هاي صوري و معنوي شعرهاي لسان الغيب، پرده بر دارد و شكل صحيح تر و منطقي تري از شعرهاي او ارائه دهد.

وي تصريح كرد: بازخواني شعرهاي بهاري از شاعران امروز و ضرب المثل هاي قديمي با عنوان در همين حوالي با مضموني شاد و پر طراوت پخش خواهد شد گردشگري در حوزه روستا و معرفي روستاهاي ديدني ايران از ديگر بخش هاي برنامه چراغ لاله است.

همچنين آويد بزرگي و سعيد باراني به عنوان گوينده خانم دادجو، رامين نوري و اكبر نعمتي و كارشناس، مهدي مجنوني ، مارال دوستي، محمد حسن جمشيدي، و اسماعيل باستاني به عنوان آيتم ساز در اين برنامه همراه شما خواهند بود./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.