بانک جهانی اعلام کرد میزان فقر شدید در جهان در سال 2010 در مقایسه با سال 1980 به نصف کاهش یافت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری فرانس 24،  بر اساس نموداری که بانک جهانی درباره فقر شدید در جهان ترسیم کرده است رقم این شاخص در سال 1980، 40 درصد بود و این در حالی است که میزان درصد فقر شدید در جهان درسال 2010 به 22 درصد رسید.

علت کاهش فقر شدید در کشورهای در حال توسعه جهان افزایش رشد اقتصادی در این کشورها بوده است.

در گزارش بانک جهانی آمده است میزان فقر شدید در جهان در حال کاهش است. بر اساس معیارهای بانک جهانی کسانی دچار فقر شدید هستند که درآمدشان کمتر از یک دلار در روز باشد. در نتیجه درصد افرادی که در کشورهای در حال توسعه دچار فقر شدید هستند در حال کاهش است.

به عنوان مثال در کشورهای آفریقایی که در زمره های کشورهای فقیر جهان قرار دارند رشد اقتصادی در سالهای گذشته چشمگیر بوده است.


مثلا در فرانسه سال گذشته رشد اقتصادی1.7 درصد بود اما در کشوری مانند غنا میزان رشد اقتصادی آن معادل 12درصد کل تولید ناخالص داخلی اش بود.میزان رشد اقتصادی در کنیا نیز در سال گذشته پنج درصد، در اتیوپی 10 درصد بوده است.

اما مشکلی که اقتصاد های کشورهای آفریقایی دارند این است که از ثبات سیاسی برخوردار نیستند . به مثال در کشوری مانند ساحل عاج که سال گذشته شاهد تنش های سیاسی و درگیری های مسلحانه بین طرفداران الحسن واتارا رئیس جمهوری کنونی و لوران باگبو رئیس جمهوری سابق این کشور بود، رشد اقتصادی آن به منفی هفت درصد رسید.

مشکل دیگر در کشورهای در حال توسعه این است که ثمرات رشد اقتصادی به طور برابر بین همه مردم آن توزیع نمی شودو این مردم باعث شده است تا بسیاری از مردم آنها با وجود رشد بالای اقتصاد کشورشان در همان حالت فقر شدی باقی بمانند. /ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار