فرماندار تبریز از افزایش مشاركت 21.48 درصدی مردم این شهرستان در انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی نسبت به دور قبل خبر داد.

به گزارش

خبرنگارباشگاه خبرنگارا

ن، چمنی امروز در جمع فعالان خبری و تعدادی از اعضای كمیته اطلاع ‌رسانی و تبلیغات مركز حوزه انتخابیه تبریز در خصوص جزییات و آمار و ارقام انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مركز حوزه انتخاباتی تبریز توضیحات جامعی ارایه كرد.

وی با قدردانی از حضور پرشور و موثر مردم در تعیین آینده كشور گفت: مردم جدا از جناح‌ بندی‌ها و ائتلاف‌ها و تفكرات سیاسی در انتخابات نهم بطور چشمگیر حضور یافته و براساس مصالح مورد توجه، انتخاب خود را انجام دادند.

رییس حوزه انتخابیه شهرستان تبریز، اسكو و آذرشهر درصد افزایش مشاركت مردم در شهرستان‌های اسكو و آذرشهر را به ترتیب 13.11 درصد و 15.25 درصد اعلام كرد.

چمنی گفت: در ساعات برگزاری انتخابات در هیچكدام از شعب اخذ رای در این حوزه انتخابیه با مشكل خاصی روبه‌ رو نشدیم و روند انتخابات با كمال نظم و انضباط برگزار شد.

فرماندار تبریز افزود: پس از اتمام ساعت رای گیری، بلافاصله كار شمارش آرا در این حوزه آغاز و بعد از حدود 24 ساعت آرا شمارش شده و پس از تطبیق و بازبینی چند باره لیست‌ ها، نتایج اعلام شد.

چمنی گفت: از آنجا كه هنوز سه كرسی مجلس برای این حوزه انتخابیه خالی است، شش كاندیدایی كه بالاترین آرا را كسب كرده بودند به عنوان راه یافتگان به مرحله دوم معرفی شدند تا سه نفر از آنها با رای مردم در دور دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه به عنوان نمایندگان حوزه انتخابیه تبریز، اسكو و آذرشهر وارد مجلس نهم شوند.

فرماندار تبریز مجموع آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه شهرستان تبریز را 531 هزار نفر اعلام كرد و افزود: در شهرستان آذرشهر 50 هزار و 800 رای و در شهرستان اسكو 40 هزار و 600 رای به صندوق‌ها ریخته شد.

چمنی جمع آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه تبریز، اسكو و آذرشهر را 622 هزار رای اعلام كرد.

فرماندار تبریز در ادامه از تلاش موثر رسانه‌ها در این مدت قدردانی و نقش آنان را در خلق حماسه‌ای دیگر در جریان انتخابات مهم ارزیابی كرد. /س

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.