شهروندان آمريکايي در کاليفرنيا در اعتراض به کاهش بودجه آموزش عالي تظاهرات کردند و طبق معمول با خشونت گسترده پليس مواجه شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، پليس آمريکا ضمن تلاش براي متفرق کردن تظاهرکنندگان شماري از آنها را بازداشت کرد.

در ادامه با اشاره به تظاهرات گسترده در ايالت کاليفرنيا در اعتراض به کاهش بودجه آموزش عالي که به بازداشت هفتاد و دو نفر از شرکت کنندگان منجر شد آمده است: اين امر نفرت مردم آمريکا را از سياست شکست خورده دولت باراک اوباما براي اداره کشور افزايش داده است. کاهش بودجه آموزش عالي باعث افزايش شديد هزينه هاي تحصيل و نيز کاهش ساعات تحصيل در دانشگاه هاي دولتي آمريکا شده است.

در گزارشي در اين باره آمده است: آمريکا که مدعي دموکراسي و گسترش آن در کشورهاي ديگر است، در داخل با مشکلات اجتماعي و اقتصادي زيادي روبروست و تظاهرات در بيشتر ايالت هاي اين کشور عليه وخامت اوضاع اقتصادي و سيطره شمار اندکي از مردم بر ثروت اين کشور ادامه دارد.

با وجود آن که صداي اين اعتراضات به کاخ سفيد هم رسيده است، دولت باراک اوباما رئيس جمهور اين کشور هنوز هيچ اقدامي براي بهبود اوضاع مردم انجام نداده است بلکه با اعمال فشار بر مردم آمريکا از طريق کاهش بودجه آموزش عالي بر دامنه مشکل افزوده است.

 

اين اعتراضات در حالي به وقوع مي پيوندد که نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريکا مي کوشند به عنوان گام اول براي رسيدن به کاخ سفيد رضايت اسرائيل را جلب و بر امنيت آن تاکيد کنند. از نظر آنها مردم آمريکا در اولويت هاي بعدي قرار دارند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار