روزنامه گلوبال تايمز چين ديدگاه چند کارشناس سياسي را درباره تهديدهاي ايران مبني بر بستن تنگه هرمز در صورت تحريم نفتي اين کشور منتشر کرد و ايران را در مرکز سياست جهان دانست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، گلوبال تايمز ديدگاه چند کارشناس سياسي را درباره تهديدهاي ايران مبني بر بستن تنگه هرمز در صورت تحريم نفتي اين کشور منتشر کرد.

اين روزنامه نوشت: به طور متوسط هر 10 دقيقه يک نفت کش بزرگ از تنگه هرمز عبور مي کند.

روزنامه گلوبال تايمز به نقل از يکي از محققان انگليسي در گفتگو با اين روزنامه نوشت: اگر ايران واقعا بخواهد تهديد خود را عملي کند ، اين اقدام تاثيرهاي زنجيره اي به دنبال خواهد داشت زيرا با افزايش قيمت نفت ، بازار جهاني نفت دچار بحران شديد مي شود و درپي آن اقتصاد بحران زده جهاني با بحران شديدتري روبرو و مجددا رکورد جديد پديدار خواهد شد.

به گفته اين محقق انگليسي، اگر مسايل به اين صورت پيش برود آنگاه اين نزاع و کشمکش بين ايران و آمريکا عواقب وخيم تر و غيرقابل پيش بيني تري به دنبال خواهد داشت در حالي که براي اوباما تشديد بحران اقتصادي و افزايش قيمت نفت به هيج وجه مناسب نبوده و به سودش نيست و اين مساله چيزي است که ايراني ها به خوبي به آن واقف هستند.

روزنامه گلوبال تايمز به نقل از "يان گانگ" محقق موسسه مطالعات شمال آفريقا و غرب آسيا در آکادمي علوم اجتماعي نوشت: در مقايسه با ايران، صدام و قذافي مانند يک جغد هستند. اما ايران به عنوان يک قدرت سياسي مقتدر در حال تقابل با آمريکا است در ميان کشورهاي غير ابرقدرت جهان ، ايران سرسخت ترين کشور متخاصم با آمريکا است.

به عقيده اين پژوهشگر چيني ، ايران واقعا در مرکز سياست جهان قرار گرفته است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار