رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: برنامه ریزی های منسجم و تمهیدات لازم برای اجرای آموزش های محازی و شبیه سازی شده انجام شده است که همکاری دانشگاه جامع علمی_کاربردی در دانشگاه فنی و حرفه ای در این زمینه ضروری است.

کوروش پرند در گفتگو با

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

افزود: برنامه ریزی های منسجم هماهنگی ها و تمهیدات لازم برای اجرای آموزش های مجازی و شبیه سازی شده انجام گرفته که همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه های فنی و حرفه ای در تحقق این امر ضروری است.

وی در ادامه ضمن اشاره به تعهد ایران به تهیه و تدوین محتوای این آموزش ها به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه اظهار داشت: ظرفیت های سخت افزاری لازم در این زمینه ایجاد شده است و در حال حاضر تیم های مختلفی در حال طراحی و تولید محتوای الکترونیکی در بخش آموزش های مجازی هستند و تا پایان سال جاری 10 محتوای الکترونیکی منطبق با استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش های مجازی تغییر الگوی آموزشی از حضوری به نیمه حضوری و غیر حضوری از برنامه ها و استراتژی های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

در ادامه پور عباس رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: یکی از مأموریت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سازماندهی مؤسسات آموزشی مؤسسات آموزشی است که در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای فعالیت می کنند.

وی افزود: هم اکنون درحدود 3 تا 4 میلیون دانشجو در کشور فاقد مهارت و جویای کار هستند که باید برای مهارت آموزی آنها برنامه ریزی کرد.

پور عباس تأکید کرد: به دلیل فقدان نیروی ماهر در بخش عمده ای از فرصت های شغلی استفاده نمی شود که در این خصوص نیز سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور باید با برنامه ریزی دقیق و همکاری سایر دستگاه ها خلاء موجود را برطرف کند.

در پایان ابراهیمی نژاد مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان از ارائه 212 هزار و 276 نفرساعت آموزش مهارت در مراکز جوار دانشگاهی استان کرمان در سال جاری خبر داد و افزود: این تعداد آموزش در قالب یک هزار و 987 دوره آموزشی ارائه شده است.

وی با اشاره به استقبال روز افزون دانشجویان از دوره های آموزش مهارتی تصریح کرد: مرکز جوار دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با 774 نفر دوره و 71 هزار و 337 نفرساعت در قالب 23 رشته و مرکز جوار دانشگاهی شهید باهنر با 719 نفر دوره و 8 هزار و 324 نفر ساعت در قالب 27 رشته آموزشی بیشترین حجم این آموزش ها را به خود اختصاص داده اند./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار