وزير راه و شهرسازي گفت: آمادگی خود را برای خرید هواپیمای 100 نفره سوخو اعلام کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ علي نيکزاد وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حمل و نقل الفبای توسعه است،گفت: هر منطقه ای برای توسعه باید حمل و نقل خوبی داشته باشد زیرا یک منطقه بدون حمل و نقل مناسب امکان حضور سرمایه گذار، استاد دانشگاه و متخصصان را ندارد.

وی با بیان اینکه همه استان ها می خواهند فرودگاه داشته باشند، ادامه داد: مدیران فرودگاهی باید به استانداران بگویند که اگر تمایل به توسعه فرودگاه دارند باید خودشان تسهیلات فراهم کنند و به ایرلاین ها هم کمک کنند تا هواپیما خریداری کنند تا پس از پرواز به شهرهای مختلف دوباره به فرودگاه آن استان بازگردند.

نيکزاد درباره خرید هواپیمای سوخو از روسیه گفت: مذاکراتی با وزیر حمل و نقل روسیه در خصوص بندر امیرآباد، راه آهن رشت- آستارا و خرید هواپیما داشتیم و آمادگی خود را برای خرید هواپیمای 100 نفره سوخو اعلام کرده ايم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در این سفر، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری که مرجع رسیدگی و تایید هواپیماها است، حضور داشت و این هواپیما را تایید کرد زیرا این هواپیما کوتاه برد است و با موقعیت آب و هوایی ایران سازگاری دارد.

وی با بیان اینکه قیمت این هواپیما و میزان مصرف سوخت آن مناسب است، گفت: در یکسال اخیر 26 فروند هواپیما به کشور وارد شده است و از منابع صندوق توسعه ملی هم تسهیلات مناسبی در اختیار صنعت هوایی قرار می گیرد./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار