اکران عمومی سینماها با سه فیلم "در امتداد شهر"، "خاک و آتش" و "33 روز" در تهران و شهرستانها با فروشی متوسط ادامه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛سالن های سینمایی با آغاز فصل زمستان و نزدیک شدن به برگزاری جشنواه فیلم فجر عمدتا با روزهای خلوتی روبرو می شود.این موضوع یکی از دلایل عمده ای که فیلمسازان تمایل کمتری به نمایش فیلم خود در این فصل دارند.

از هفته گذشته همزمان با آغاز دی ماه اکران عمومی سه فیلم جدید "در امتداد شهر" علی عطشانی، "33 روز" جمال شورجه" و " خاک و آتش" مهدی صباغزاده آغاز شده است که هر کدام فروش های تقریبا متوسطی داشته اند.

"در امتداد شهر" فیلمی از علی عطشانی است که در جشنواره سال گذشته به روی پرده رفت.از بازیگران این فیلم می‌توان به محمدرضا گلزار، آنا نعمتی، نیکی کریمی، امیرحسین آرمان، فرزاد حسنی، آتیلا پسیانی، رضا رشیدپور، سارا خوئینی‌ها، مهران رجبی و...اشاره کرد.

داستان فیلم درباره سرقت از یک جواهرفروشی است که در پی آن محمدرضاگلزار ستاره سینما گروگان گرفته می‌شود. فیلم روایت‌هایی موازی از زندگی آدم‌هایی است که با این اتفاق درگیر ماجراهای خاصی می‌شوند. این فیلم در 24 سینمای تهران با 6 روز نمایش 73 میلیون و در شهرتانها نیز با 10 سینما 30 میلیون تومان فروش کرده است.

 

"اخلاقتو خوب کن" فیلمی از از مسعود اطیابی است. فیلمنامه این فيلم توسط رضا مقصودی در ژانر کمدی – اجتماعی نوشته شده‌است. رضا عطاران،جواد رضویان، حامد کمیلی، الهام حمیدی، داریوش سلیمی، فرحناز منافی‌ظاهر، سید رضا حسینی، مریم معصومی، مهدی فقیه، حسن کریم خان زند و فخرالدین صدیق شریف بازیگران اصلی آن هستند.

این فیلم با داشتن 25 سینما و 13 روز نمایش در تهران 246 میلیون تومان و در شهرستانها با 18 سینما و همین تعداد روز نمایش 120 میلیون تومان فروش کرده است.

"خاک و آتش" فیلمی از مهدی صباغزارده با بازی میترا حجار، فریبرز عرب نیا، احمدنجفی و....از هفته گذشته در سینماهای تهران به روی پرده رفت. این فیلم البته در بخش فروش با حاشیه ای روبرو شد. فیلم درباره مبارزات مردم سیستان و بلوچستان در سال 1316 است. "خاک و آتش" با داشتن 16 سینما و 6 روز نمایش 6 میلیون تومان فروش کرده است. هنوز امکان این فیلم در شهرستانها به وجود نیامده است.

 

"نفرین" اولین تجربه سینمایی علی توکل نیا است.اندیشه فولادوند،نیلوفرخوش‌خلق،نیما شاهرخ شاهی،شیوا خسرومهر، فرزاد صفاجو، محمدولی احمدلو، عبدالله نجف‌پور، سیدحمیدرضا قریشی بازیگران این فیلم هستند.درخلاصه داستان این فیلم آمده است: هستی و دوستش مهرآذر سفری را آغاز می‌کنند. سفری که بوی خیال می‌دهد اما رفته رفته با واقعیت گره می‌خورد و سرآغازی می‌شود برای چالش‌های درونی شخصیت‌های نفرین.

33 روز به کارگردانی جمال شورجه بر اساس حوداث مستند و واقعی جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان با همکاری مشترک بنیاد سینمایی فارابی،حزب‌الله و دولت لبنان تولید ‌شده است.در این فیلم حنان ترک از مصر،کنده علوش از سوریه، کارمن لبس و یوسف الخال از لبنان بازی ‌کردند. این فیلم با داشتن 15 سینما در تهران و 6 روز نمایش 8 میلیون تومان فروش کرده است.

"اسب حیوان نجبیبي است "کاری از عبدالرضا کاهانی است که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش در آمد. در این فیلم رضا عطاران، حبیب رضایی، مهتاب کرامتی، پارسال پیروز فر، مهران احمدی، باران کوثری، کارن همایونفر و... بازی می‌کنند. این اثر با داشتن 23 سینما در تهران و 18روز نمایش 378 میلیون تومان فروش کرده‌است. این فیلم در شهرستانها نیز با داشتن 7 سینما و همین تعداد سالن 60 میلون تومان فروش داشته است.

این فیلم با داشتن 8 سینما و 13 روز نمایش در تهران 17 میلیون تومان و در شهرستانها با داشتن 11 سینما 18 میلیون تومان فروش کرده است./ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار