دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اميركبير عصر دیروز طی مراسمي از خانواده‌ شهداي عرصه صنعت هسته‌ اي كشور و شهيد حسن تهراني‌مقدم تجليل كرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها (ماوا)، اين مراسم بمناسبت گراميداشت روز مهندسي در آستانه اربعين شهيد مصطفي احمدي‌روشن در تالار مركزي اين دانشگاه با حضور خانواده و همسران اين شهيدان، مسئولان و دانشجويان دانشگاه اميركبير برگزار شد.


در این مراسم رييس دانشگاه اميركبير گفت : همه شهداي كشور، فكر و باورشان ضرورت ترقي و تعالي كشور بوده است. در فضايي كه همه نوع محدوديت بر كشورمان تحميل مي‌شود و روز به روز بر شدت تحريم‌ها عليه ايران افزوده مي‌شود، نظام با سرعتي بي‌نظير مسير پيشرفت را طي مي‌كند.


رهایی افزود: فعاليت ايران در عرصه تكنولوژي هسته‌يي امروز نزد مردم ايران به يك اعتقاد عميق تبديل شده است و راه شهيدان توسط محققان، اساتيد و دانشگاهيان دنبال مي‌شود. شايد براي دنيا سخت باشد كه بپذيرد ايران در مدت‌زماني كوتاه به پيشرفت‌هاي بزرگي دست يافته است.


وي با اشاره به تشكيل ستاد بزرگداشت شهداي علم و فن‌آوري در دانشگاه اميركبير بیان کرد: برنامه‌هاي خوبي در راستاي تجليل از مقام اين شهدا تهيه و تدوين شده است. همچنين جايزه‌اي به نام شهيد مجيد شهرياري در نظر گرفته شده است كه از اين پس هر سال در هفته پژوهش به فعالان بخش‌هاي تحقيقي و پژوهشي اهدا خواهد شد.


رییس دانشکده مهندسی هسته ای و فیزیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر نیز در ادامه این مراسم گفت: درخت استقلال علمی مسلمانان توانمند و قوی رو به رشد است، در طول تاریخ بسیاری از دشمنان به این درخت تنومند آسیب وارد کرده اند ولی خداوند درخت استقلال را از این آسیب ها مصون داشته است.

 

پروفسور رضا امرالهی با تاکید بر اینکه ما به دنبال استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای هستیم، گفت: فعالیت نیروگاه بوشهر مدیون خون شهداست.


وی تصریح کرد: صنعت هسته ای کشور ما هم از تاریخ مسلمانان جدا نبوده و نمی تواند بی ریشه باشد، مگر اینکه بزرگانی همچون خواجه نصرالدین طوسی، ابن سینا، خوارزمی، زکریا و سایر دانشمندان دیگر را مسلمان ندانیم.


امرالهی اضافه کرد: صنعت هسته ای ایران با مردان بزرگی همچون مرحوم شهیدان چمران، رضا روزبه، شهریاری و علی مردانی، رشد کرده و پیشرفت های بزرگی را پشت سر گذاشته است.


رییس دانشکده مهندسی هسته ای و فیزیک کشور خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی امروز دانشمندان هسته ای ما را ترور می کند و به جای پاسخ دادن به افکار عمومی دنیا طلبکار شده است.


این استاد دانشگاه با اشاره به فعالیت فعلی نیروگاه بوشهر افزود: این نیروگاه در حال حاضر با ظرفیت 60 درصدی در حال انجام کار است و پیش بینی می شود تا یک ماه آینده ظرفیت آن به صددرصد افزایش یابد.


وی یادآور شد: دانشکده هسته ای امیرکبیر با عنوان پیشتاز در رشته انرژی هسته ای از سال 64 و 65 تاکنون تمام قد ایستاده و پیشرفت های فراوانی را نیز در این زمینه به دست آورده است.


امرالهی خاطرنشان کرد: دانشجویان، محققان، اساتید و تمام کارکنان دانشکده انرژی هسته ای و فیزیک امیرکبیر که به نوعی با انرژی هسته ای در ارتباط هستند از دیرباز طرفدار استفاده صلح جویانه از انرژی هسته ای، منطقه ای عاری از سلاح های هسته ای و به روز بودن در این صنعت بوده اند.


امرالهی با بیان اینکه ما به دنبال استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای هستیم، افزود: ما بر این اعتقاد پایدار هستیم و خوب است دنیا نیز به این حرف های ما گوش دهد.


وی با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر هنوز 15 شهیدی را که در یک روز و در دهه شصت تقدیم کرده فراموش نکرده است، خاطرنشان کرد: در و دیوار گواهی می دهد اگر امروز نیروگاه بوشهر مجدد فعالیت خود را آغاز کرده به برکت وجود این شهدا بوده است.


او با بیان اینکه تمام اساتید و دانشجویان کشور ما راه شهدای جهاد علمی را ادامه خواهند داد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به هر میزانی که پیش می رود مردان بزرگی همچون شهیدان علی محمدی و شهریاری را بیشتر در جامعه مشاهده می کنند.


شایان ذکر است؛ در اين مراسم نماهنگ‌هايي درباره شهداي عرصه صنعت هسته‌اي و شهيد تهراني‌مقدم نمايش داده شد.


* امضای طومار دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در محکومیت ترور دانشمندان هسته‌ای
 

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با امضای طوماری که در محوطه مرکزی این دانشگاه قرار داده شده بود، ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان را محکوم کردند.


در بخشی از این طومار از سازمان‌های بین‌المللی خواسته شده بود تا برای احقاق حق دانشمندان ترور شده ایرانی تلاش کنند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار