با پايان مسابقات جام جهاني و انتخابي المپيك شيرجه درلندن ولي پور از كسب ورودي لندن باز ماند.




به گزارش خبرنگارورزشي باشگاه خبرنگاران: شب گذشته مسابقات جام جهاني و انتخابي المپيك در رشته شيرجه به پايان رسيده و بهترين هاي اين رقابت ها مجوز حضور در لندن را بدست آورند.
اين رقابت ها به ميزباني لندن برگزار شد و "ولي پور" به عنوان تنها نماينده كشورمان در اين رقابت ها به مصاف حريفان قدرتمند جهاني خود رفت تا شانس خود را براي كسب ورودي لندن امتحان كند.
اين رقابت ها به مدت 10 روز برگزار شد و مسئولان برگزار كننده مسابقات شانس دوباره اي به شيرجه روها دادند تا پس از پايان 6 روز نخست مسابقات بار ديگر تلاش خود را براي كسب ورودي لندن به كار گيرند.
در هفته نخست اين رقابت ها ولي پور در بين 59 شيرجه رو در جايگاه پنجاهم قرار گرفت و در دومين مسابقه نيز در جايگاه بيستم ايستاد. با كسب اين نتايج ولي پور از كسب ورودي لندن باز ماند و نتوانستيم در اين رشته نماينده اي در لندن داشته باشيم.
مجتبي ولي پور به عنوان تنها نماينده كشورمان راهي لندن شد و با وجود اميدواري بالاي فدراسيوني ها و افزايش انگيزه ولي پور اما وي نتوانست مجوز لندن را بدست آورد.
باتوجه به اينكه فدراسيوني ها به دنبال پيشرفت اين رشته هستند به همين دليل ولي پور به مدت 2 ماه پيش از حضور در انتخابي المپيك اردوي آماده سازي خود را زير نظر بهترين مربيان دنيا در چين پيگيري مي كرد و با آمادگي بسيار بالايي راهي لندن شد.
اين گزارش حاكي است:‌ اين رقابت ها با حضور بهترين هاي اين رشته به مدت 10 روز درلندن برگزار شد و از بين شيرجه روهاي حاضر در اين مسابقات تعداد محدودي مجوز و المپيك را بدست آوردند به همين دليل پيش بيني مي شد كه ولي پور كار بسيار سختي براي حضور در المپيك داشته باشد.
*اختلاف زياد شيرجه روهاي ايراني با ساير كشورها
در حال حاضر شيرجه روهاي ايراني فاصله بسيار زيادي با ساير شيرجه روهاي دنيا دارند به همين دليل
حضور 2 ماهه در اردوي برون مرزي موفقيت اين رشته را تضمين نمي كند و در صورتيكه بخواهيم در المپيك 216 برزيل در شيرجه نماينده اي داشته باشيم بايد به صورت جدي تري برنامه هاي اين رشته را پيگيري كنيم.
يكي از دلايل اصلي فاصله شيرجه ايران با ساير كشورهاي صاحب نام اين رشته كمبود امكانات سخت افزاري است، درحال حاضر چيني ها از امكانات بسيار خوبي برخودارند و جديت آنها در انجام تمرينات باعث شده و اين كشور به يكي از قطب هاي شيرجه دنيا تبديل شده است.
همچنين طي چند سال اخير مالزي در اين رشته چندان مطرح نبود اما با برنامه ريزي مدون اين كشور نيز توانست جايگاه خوبي را در دنيا بدست آورد و به يكي از حريفان اصلي در آسيا تبديل شود.
هم اكنون استخر آزادي تنها حمل مناسبي براي انجام تمرينات شيرجه است و با اين وجود شيرجه روها از امكانات خوبي برخودار نيستند.
با توجه به اينكه امكانات در پيشرفت اين رشته از اهميت بسيار بالايي برخودار است عدم در اختيار داشتن امكانات لازم در ساير استانها نيز باعث شده در اين رشته با مشكل كمبود شيرجه رو مواجه شويم و تا زمانيكه اين مشكلات برطرف نشود ورزشكاران نيز رقيبتي به انجام تمرينات آمادگي ندارند و نمي توان بروي اين رشته براي موفقيت در ميادين بين المللي حسابي باز كرد.
در صورتيكه ولي پور سهميه لندن را بدست آورد براي نخستين بار شيرجه ايران المپيكي مي شدواميدواريم اين رويا در المپيك برزيل محقق شود.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.