عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه انتخابات الگوي مردم سالاري ديني را ايجاد مي كند گفت: مردم سالاري ديني به معناي مشاركت مردم در سرنوشت سياسي خود است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران مناظره شب گذشته برنامه "بيست و دو" شبكه دوم سيما با حضور مرتضي نبوي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و مدير مسئول روزنامه رسالت و همچنين حميدرضا مقدم فر استاد دانشگاه برگزار شد.

مرتضي نبوي در ابتداي اين گفتگو گفت: با توجه به اين رويكرد كه مجلس مركز تصميم گيري است نبايد حتي يك راي سفيد هم داشته باشيم.

وي با بيان اينكه بايد به كساني در انتخابات راي داد كه به تعاون در جهت نيكي و تقوا كمك كنند، افزود: مشاركت مردم در انتخابات براساس وظيفه ديني است به طوري كه رقابت بايد بايد به طور سالم صورت گيرد.

نبوي در ادامه خاطرنشان كرد: اكنون مجموعه‌اي از تحريم و فشارهاي رواني براي تضعيف روحيه مردم از سوي دشمنان اعمال مي شود تا بعنوان آخرين تير تركش به نتيجه برسند، اما ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن پاسخ قاطعي به آنان داده و نقشه‌هايشان را نقش بر آب كردند.

نبوي با اشاره به اينكه نمايندگان بايد زماني كه به مجلس راه يافتند در جهت تقويت نظام برايند و زمينه را براي پيشرفت و عدالت در دهه چهارم انقلاب فراهم سازند، خاطر نشان كرد: در عرصه انتخابات، مردم به طور طبيعي با تجربيات خود بهترين كانديدا را انتخاب خواهند كرد.

*** لزوم ارائه الگويي موفق از مردم‌سالاري ديني به مردم

نبوي در ادامه با اشاره به انتخابات 12 اسفند بعنوان اولين تجربه انتخاباتي پس از فتنه 88 افزود: دشمنان انقلاب هنوز در خواب وخيال تكرار فتنه 88 هستند، اما با توجه به سخنان رهبري مبني بر اينكه در پيچ تندي قرار داريم و با توجه به اينكه بيداري اسلامي در كشورهاي عربي همچنين جنبش 99 درصدي در غرب ايجاد شده است، بايد بتوانيم الگويي موفق از مردم سالاري ديني را نشان دهيم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين سوال مجري كه از وي پرسيد چرا اين انتخابات از ابعاد داخلي و بين المللي داراي اهميت است، گفت: اگر در مقاطع قبلي هم از طرف بيگانگان و دشمنان اين كشور تلاش هاي بر ضد ما مي شد اكنون شاهد مجموعه اي از توطئه ها فشارها و جنگ هاي رواني هستيم كه بر روي ما گسيل مي شود.

مدير مسئول روزنامه رسالت، در ادامه افزود: غربي‌ها زماني شاهد تحقق مردم سالاري ديني در ايران شدند، كه در تعارض با ارزشهاي آنان بود و به دليل اينكه كساني  انتخاب شدند كه با منافع آنان ناسازگار بودند، درصدد ايجاد انقلاب هاي مخملي برآمدند.

وي با اشاره به تفاوت اساسي ميان موجود مردم سالاري ديني و دموكراسي ليبرال غرب خاطرنشان كرد: در غرب مشاركت و رقابت در انتخابات ميان يك يا چند حزب قابل قبول است، اما در دموكراسي ديني مشاركت در انتخابات فقط يك حق نيست؛ بلكه تكليف است و همانگونه كه قيام امام خميني به مقتضاي امر به معروف و نهي از منكر شكل گرفت، تشكيل مجلس سالم و آگاه نيز يك وظيفه ديني است.

*** تلاش دشمنان براي دلسرد كردن مردم از شركت در انتخابات بي فايده است

نبوي با بيان اينكه انتخابات جاي تهمت و افترا به افراد نيست، گفت: همه مردم بايد تلاش كنند كه انتخابات در مسير نيكي، تقوا و حفظ ارزشها پيش رود و هر كس كه براي دلسرد كردن مردم كاري انجام دهد، به خطا رفته است و در تلاشيم تا مردم وظيفه شان را بشناسند و به آن عمل كنند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر لزوم دقت در انتخاب كانديداي اصلح براي نمايندگي مجلس ابراز داشت: با توجه به وظيفه عقلي، شرعي و ملي براي مشاركت در انتخابات بايد با بررسي دقيق كانديداها از اين فرصت استفاده كرده و افراد اصلح را انتخاب كنيم.

وي در ادامه افزود: مشاركت مسئولان و رسانه ها در انتخابات بايد در جهت تقوا باشد و اگر در جهت دامن زدن به تفرقه ها صورت گيرد، قطعا مطرود مردم خواهند شد.

*** لزوم تحقق جهاد اقتصادي در كشور

نبوي در پايان، با بيان اينكه اولويت امروز كشور تحقق جهاد اقتصادي است، تصريح كرد: با وجود اينكه در سياست خارجي و مسائل فرهنگي تاثيرگذار و موفق بوده ايم، اما در مباحث اقتصادي الگويي كارآمد را ارائه نكرده ايم، پس بايد تلاش كنيم تا طبق بيانات رهبري جهاد اقتصادي در كشور محقق شود.

در ادامه اين برنامه، حميدرضا مقدم فر معاون فرهنگي سپاه و از اساتيد دانشگاه گفت: از ابتداي پيروزي انقلاب تاكنون بيش از 30 انتخابات در كشور برگزار شده است و از همان ابتدا دشمنان عليه آن به سرمايه گذاري پرداختند، انقلاب اسلامي ايران در زماني شكل گرفت كه تفكر ماركسيستي در شرق و ليبرال دموكراسي در غرب به عنوان تفكراتي در تقابل با دين ، جريان داشت كه با شكل‌گيري جمهوري اسلامي و انتخاباتي مكرر با مردم سالاري ديني چالشي اساسي در تفكرات آنان ايجاد كرد.

وي با بيان اينكه دشمنان مشاركت مردم در انتخابات آزاد را نقطه مرگ خود مي دانند و درصدد هستند با ايجاد عمليات جنگ رواني در روند انتخابات ايجاد چالش كنند، ابراز داشت: يكي از اصلي ترين دلايل حساسيت اين انتخابات ايجاد انقلاب هاي بيداري اسلامي در دنيا بوده؛ زيرا پارادايمي در دنيا در حال شكل گيري است كه جمهوري اسلامي در آن بعنوان الگو شناخته مي شود.

*** غرب در تلاش است الگوي جهاني شدن ايران را تغيير دهد

وي در ادامه افزود: امروزه دنياي غرب و آمريكا در تلاش هستند كه الگو بودن ايران براي جهانيان تغيير پيدا كند، زيرا ايران در برابر غرب و صهيونيست ايستاده و روز به روز پيشرفت بيشتري داشته است كه در صورت مشاركت زير 40 درصد، اين الگوي جهاني مي تواند تغيير كند.

*** وحدت در ميان قوميت‌هاي ايراني، مانع از ضربه دشمنان خواهد بود

وي با بيان اينكه در 30 سال گذشته زماني كه مراقب تهديدات دشمنان بوده ايم، آنان كاري از پيش نبرده اند، گفت: در جايي دچار آسيب شده ايم كه به دشمنان فرصت و فضاي لازم براي رخنه كردن را داده ايم، در حاليكه انتخابات باعث وحدت و انسجام ملي مي شود و اگر مراقب نباشيم با توجه به تكثر قوميتي در ايران و تبديل شدن رقابت به دشمني، دشمنان فرصت كافي براي دخالت در امور كشورمان را پيدا خواهند كرد.

*** جنگ رواني غرب افزايش نرخ طلا و ارز در كشور را به دنبال داشت

مقدم فر با اشاره به تلاش دشمن براي ايجاد عمليات رواني در كشور، خاطرنشان كرد: رسانه هاي صهيونيستي در تلاشند كه بحث هدفمندي يارانه‌ها را به چالش سياسي تبديل كنند، از سويي ديگر در حاليكه قيمت طلا و دلار در حال كاهش رواني است، با ايجاد جنگ رواني باعث افزايش قيمت در ايران شده است.

وي در ادامه با اشاره به تهديد نظامي غرب عليه ايران با وجود عدم توانايي در اين كار ابراز داشت: غرب در تلاش است اثبات كند كه تحريم نفتي توسط اتحاديه اروپا 6 ماه ديگر صورت خواهد گرفت، در صورتيكه مردم فريب جنگهاي رواني آنان را نخواهند خورد.

اين استاد دانشگاه در پايان، با بيان اينكه كانديداها بايد مكلف به پذيرش مسئوليت در نظام اسلامي باشند؛ خاطرنشان كرد: تبليغات گسترده فقط به صرف رسيدن به هدف قدرت در انتخابات، نشان دهنده ناكارآمد بودن فرد است، پس بايد تلاش كنيم ديانت افراد مورد توجه قرار گيرد؛ همچنين در اين راستا كانديداها بايد با داشتن توانمندي لازم، روحيه خدمتگزاري نيز داشته باشند تا در جهت خدمت به مردم تلاش كنند./س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار