امسال رنگ و بوی خیابان‌ها، مغازه‌ها و پاساژها از آغاز زودهنگام خریدهای نوروزی حکایت دارد

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران چند روزی است که بازارحراج‌ها آغاز شده و مردم هم برای خریدهای امسال خود، زودتر از سال‌های گذشته روانه بازار شده‌اندو بازار به صورت کامل، رنگ و بوی نوروزی گرفته است.
همه چیز دست به دست هم داده تنوع‌ کالا و تخفیف‌های خوب و وسوسه کننده تا خریدهای نوروزی 91 حدود ده تا پانزده روز زودتر از موعد هر سال برگزار شود، به این معنا که هر سال به نظر می‌رسید مردم ترجیح می‌دادند که اول کارهای مربوط به خانه‌تکانی را انجام دهند و بعد برای خریدهای خود روانه بازار شوند، اما امسال گویا خریدهای کیف، کفش، لباس و آجیل و شیرینی گوی سبقت را از خانه تکانی ربوده است.

یکی از این بازارهای بزرگ متعلق است به خیابان جمهوری ، خیابانی غربی- شرقی در شهر تهران است که از میدان جمهوری تا میدان بهارستان ادامه دارد.خیابان‌های اصلی و فرعی زیادی در این مسیر هستند که برخی مانند ولی‌عصر و کارگر جنوبی تغییر نام داده‌اند و برخی نیز چون لاله‌زار، لاله‌زار نو، صفی‌علی‌شاه، ملت و اکباتان، هنوز نام قدیمی خود را دارند.میدان جمهوری از طریق خطوط اتوبوس‌رانی گوناگون به مقاصد شمال و غرب می‌رسد.گراگرد این میدان در آغاز خیابان جمهوری اسلامی، صنف‌های گوناگونی که خانه‌دارها در زندگی روزانه با آن سروکار پیدا می‌کنند وجود دارند، چون میوه و تره‌بار ، پوشاک‌فروشی،نانوایی و دست‌فروش‌هایی که میوه‌های نوبرانه و خشکبار را به فروش می‌رسانند در ان مراکز خرید متفاوتی می توان یافت از جمله پاساژ کویتی ها(لباس)،پاساژ شانزریزه(لباسهای مجلسی)،واقع دربالاتر از تقاطع ولیعصر مرکز لوازم برقی(تلویزیون،.لوازم موسیقی وغیره)،بازاررضا(پاساژ بزرگ کامپیوتر)،پاساژ علاء الدین(موبایل) واقع در تقاطع حافظ؛پاساژ و مغازه طلافروشی دست دوم در مخبرالدوله مرکز کارتهای عروسی و کارتهای تبریک در ابتدای جمهوری و نزدیکی بهارستان و فروشگاه بزرگ زنجیره ای رفاه….
خیابان اسکندری جنوبی نخستین تقاطع می‌باشد که نمایندگی فروشگاه‌های زنجیره‌ای پاتن‌جامه را در خود جای داده‌است.خیابان باستان دومین تقاطع می‌باشد که این تقاطع شروع راسته‌ی پلاستیک فروشی‌های متعدد و معروف این خیابان است و تقاطع اصلی دیگر جمال‌زاده می‌باشد که وجود مبل‌فروشی‌ها در آن، زمینه ایجاد فروشگاه‌های پارچه‌مبلی را پیش آورده‌است.مغازه‌های زرین ملامین، آینه و شمعدان فروشی‌ها در کنار مبل‌فروشی‌ها می‌باشند. ماهی‌فروشی‌ها که میان چهارراه اسلامبول و میدان انقلاب جای دارند، در ضلع جنوبی خیابان به فروش آبزیان و ماهی‌های تازه می‌پردازند.در تقاطع فلسطین، بورس پارچه و تریکو می‌باشد که در گذشته در بازار بزرگ تهران بوده‌اند. انواع پاساژها به ویژه در ضلع شمالی خیابان پس از تقاطع فلسطین، جلب نظر می‌کند که لباس‌های کودکانه، زنانه و مردانه را به فروش می‌رسانند. ضلع جنوبی خیابان، مربوط به فروشنده‌های ساعت و طلا بوده و در ضلع جنوبی سه‌راه جمهوری، در خیابان ولیعصر بورس لوازم پزشکی و بهداستی و درمانی می‌باشد. خیابان جمهوری بورس لوازم صوتی و تصویری و ارتباطی است که نمایندگی‌های بزرگی چون سامسونگ، ال‌جی، سونی و پاناسونیک در آن دیده می‌شوند. بورس لوازم ارتباطی چون تلفن، موبایل و همچنین وسایل آشپزخانه‌های صنعتی و کارگاهی، چون سماورها، یخچال‌ها و چرخ‌گوشت‌های صنعتی در این منطقه به چشم می‌آیند. از ساختمان‌های پراهمیت این ناحیه می‌توان به ساختمان فرقانی و ساختمان امجد اشاره کرد که حدود ۱۳۰۰۰ مترمربع گستردگی داشته و دارای ۴ طبقه می‌باشد که بورس لوازم و قطعات الکترونیکی می‌باشد.در تقاطع ابوریحان، وایت‌وستینگ‌هاوس (برای لوازم خانگی) و مرکز اطلاعات اورژانس تهران و سینما جمهوری نیاگارا وجود دارند. نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های چرخ‌خیاطی چون ژوکی یا خیبردر در این مسیر هستند که ویژه سری‌دوزها و تولیدی‌های پوشاک می‌باشند./ف

فروشگاه کيف و کفش زنانه پاورچين

خيابان جمهوري -خيابان صف باغ سپهسالار

ايران اسپرت- کت و شلوار

خ جمهوري- چهارراه مخبرالدوله- جنب سينما حافظ

فروشگاه کارن خيابان جمهوري

بين لاله زار و مخبرالدوله

اسباب بازي نادر

روبروي روبروي سفارت انگلیس  خيابان جمهوري

فروشگاه پوشاک مرکزي

خيابان جمهوري - نرسيده به بهارستان

فروشگاه ساعت گوهرچي

خيابان جمهوري -بين فلسطين و وليعصر

فروشگاه جامعه (پوشاك زنانه ،مردانه ،بچه گانه)

جمهوري -نرسيده به فلسطين


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار