سوپروایزر اتاق عمل بیمارستان لبافی نژاد با بیان اینکه مراقبت پرستاری نفرکتومی به شیوه مینی لاپاراسکوپی مشابه روش لاپاراسکوپی است، گفت: در مینی لاپاراسکوپی قطر ابزار جراحی و تروکارها به مراتب کمتر از شیوه لاپارسکوپی است.


 

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جلال الدین رحمانی در گفت وگو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار کرد: قطر ابزار و تروکار در نفرکتومی به شیوه لاپاراسکوپی 5 تا 10 میلی متر و  قطر این ابزار در نفرکتومی مینی لاپاراسکوپی 3 تا 5/3 میلی متر است اما از نظر طول ابزار تفاوتی ندارد.

 

 

وی ادامه داد: پس از جدا کردن کلیه از عروق(شریان و ورید) و حالب تومور یا کلیه با خط برشی در ناحیه پوبیس از بدن خارج می شود. در مینی لاپاراسکوپی برش ها به حدی کوچک و میلی متری است که پس از خروج کلیه نیازی به سوچور(بخیه) برای نزدیک کردن بافت ها و ترمیم نیست و فقط با پانسمانی ساده جای اسکار ساده ای برجا می ماند از این رو به لحاظ زیبایی اهمیت دارد.

 

سوپروایزر اتاق عمل بیمارستان لبافی نژاد افزود: ناشتا بودن 6 تا 8 ساعت پیش از عمل، استفاده از رژیم غذایی سبک و مایعات، خوردن 40 گرم روغن کرچک یا در صورت لزوم تنقیه(انما) از مراقبت های پیش از عمل جراحی است.

 

به گفته وی تاکنون 10 عمل نفرکتومی به روش مینی لاپاراسکوپی در بیمارستان لبافی نژاد انجام شده است./ع



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار