سومين كنگره سراسري پژوهش‌هاي روانشناسي باليني 6 تا 8 اسفند در تالار امام بيمارستان امام خميني برگزار مي‌شود.

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دكتر محمدكاظم هاتف وحيد، دبير علمي سومين كنگره سراسري پژوهش‌هاي روانشناسي باليني در نشست خبري اين همايش با بيان اينكه سومين كنگره پژوهش‌هاي روانشناسي باليني با محوريت درمان‌هاي روانشناختي، تاكيد بر سلامت روان و پيشگيري از مشكلات رواني، تاكيد بر مبحث معنويت، مشكلات خانواده، مشكلات نوجوانان و اعتياد 6 تا 8 اسفند در تالار امام بيمارستان امام خميني برگزار مي‌شود گفت: از 935 مقاله ارسالي به دبيرخانه كنگره 141 مقاله پذيرفته شده كه در جريان برگزاري كنگره 53 مقاله به صورت سخنراني و 88 مقاله به صورت پوستر ارايه مي‌شود.

وي اظهار كرد: علاوه بر سخنراني ها ، 7 پانل تخصصي با موضوعاتي شامل درمان‌هاي شناختي رفتاري، اختلالات شخصيتي، آسيب‌هاي نو پديد و اعتياد، آسيب‌هاي نظام خانواده، اختلالات كودك و نوجوان و مباحث مربوط به معنويت برگزار مي‌شود. با توجه به نيازهاي حوزه روانشناسي باليني كشور در حاشيه كنگره، چند كارگاه بر مبناي اين نيازها نيز برگزار مي‌شود.

**زمان آن رسيده كه توجه بيشتري به مساله بهداشت روان صورت گيرد

دكتر هاتف وحيد در ادامه تصريح كرد:طي سالهاي اخير همه كشورها توجهات خاصي به موضوع معنويت در درمان داشته و آن را مفهوم سازي كرده اند كه در اين كنگره نيز اين موضوع مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.

دبير علمي اين كنگره با اشاره به اينكه براي روانپزشكان، روانشناسان باليني، متخصصان روانپزشكي، اطفال، پزشكان عمومي و متخصصان علوم اعصاب امتياز بازآموزي در نظر گرفته است و سازمان نظام روانشناسي نيز براي روانشناسان و مشاوران امتياز بازآموزي را لحاظ شده است، ادامه داد: تحقيقات مختلفي در اين حوزه انجام مي شود ولي يك آمار دقيق ارائه نمي شود.

دبير علمي اين همايش با بيان اينكه مهم‌ترين مسئوليت روانشناسان باليني توجه به پيشگيري و ارتقاي سلامت روان براي توانمندي افراد در مقابل مشكلات و استرس‌ها است يادآور شد: بايد تمام كشور از نقطه نظر پيشگيري، تحت پوشش برنامه‌هاي بهداشت روان قرار گيرند كه به دليل مطرح شدن مساله اعتيادهاي جديد به شيشه و متامفتامين‌ها، توجه وسيع‌تر به سلامت روان جامعه ضروري مي باشد.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر زمان آن رسيده كه توجه بيشتري به مساله بهداشت روان صورت گيرد و ساختار وزارتخانه به نحوي اصلاح شود بيان داشت :مسلما مسووليت نظارت بر كار حرفه مربوطه را بايد سازماني بر عهده گرفته و كميته‌اي به تخلفات آن حرفه رسيدگي كندكه در سازمان نظام روانشناسي اين كميته وجود دارد اما بايد سخت‌گيري‌هاي بيشتري صورت گيرد.

دبير علمي كنگره پژوهش‌هاي روانشناسي باليني در پايان خاطر نشان كرد: رابطه بين دانشگاه وصنعت نيز مناسب نيست كه روانشناسان متخصص بايد اين موضوع را مد نظر داشته باشند./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار