رئیس نظام مهندسی استان گلستان گفت: اقتدار علمی مهندسان ایران در گرو ارتقای دانش مهندسی است.

به گزارش سرويس استانهاي باشگاه خبرنگاران، حجت‎الله عامری در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه اقتدار علمی با آموزش به دست می‎آید، اظهار داشت: بحث آموزش از اهداف اصلی سازمان مهندسی استان گلستان است و تلاش کردیم تا مهندسان از سطح سواد و دانش به روز برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: بحث آموزش از نکات بسیار مهم است که باید در همه بخش‎های جامعه تسری پیدا کند.

رئیس نظام مهندسی استان گلستان خاطرنشان کرد: ارتقای دانش مهندسی یک مجموعه‎ای از فرایندهایی است که شامل آشنایی با بخش‎هایی از این مجموعه، کالاها و مصالح استاندارد، نیروهای فنی، خرد فرهنگ و بهره‎برداری در بخش‎های دیگری از این مجموعه دخیل هستند.

عامری اذعان کرد: برای اینکه اقتدار علمی نظام مهندسی به ظهور برسد باید تمام بخش‎های مربوطه همراهی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس که به همت شورای فرهنگ عمومی کشور نامگذاری شده تلاش داریم مجموعه‎ای از نیروهای فنی که دستاوردهایی را برای کشور به ارمغان داشتند، تجلیل شوند.

رئیس نظام مهندسی استان گلستان اظهار امیدواری کرد با راهنمایی این مهندسان کارهای بزرگ و ارزشمندی برای پیشرفت و آبادانی استان انجام دهیم.

عامری خاطرنشان کرد: یک جامعه برای رسیدن به سطح درآمدی خوب، رفاه و آسایش نسبی نیازمند داشتن ساختار و دانش مهندسی قوی و پویاست.

وی ادامه داد: دانش مهندسی قوی گذرگاه و زیرساخت پیشرفت جامعه است و باید هرچه بیشتر در این خصوص توجه داشته باشیم.

رئیس نظام مهندسی استان گلستان گفت: ما هنوز نیاز داریم در بخش‎ نظام مهندسی کارهای اساسی زیادی انجام دهیم با توجه به اینکه عمر این سازمان جوان بوده و قدمت آن در کشور به 15 سال بیشتر نمی‎رسد.

عامری اذعان کرد: در دو دهه آینده شاهد اتفاقات بهتری در این بخش خواهیم بود هرچند تاکنون کارهای زیادی انجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عمر زیاد و کیفیت بالا در ساختمان‎ها در مقابل عوامل طبیعی با تلاش نظام مهندسی کشور در افق نزدیک قابل پیش‎بینی است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.